اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افزایش قیمت کود و نهاده‌های کشاورزی و نارضایتی کشاورزان زرآبادی

بخشدار زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان،گفت: حمل کود و افزایش قیمت آن باعث نارضایتی کشاورزان این منطقه شده است.

افزایش قیمت کود و نهاده‌های کشاورزی و نارضایتی کشاورزان زرآبادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، هاشم شاهوزهی در جلسه کشاورزی بخش زرآباد با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و جمعی از کشاورزان این بخش، اظهار داشت: تعیین تکلیف اراضی ماده ۵۶ با توجه به زیرکشت بودن اراضی و سابقه چندین ساله کشت در آن ها را خواستار شد.

وی افزود: با توجه به کشت انواع محصولات گرمسیری در بخش زرآباد، پرداخت تسهیلات برای احداث سردخانه محصولات کشاورزی در این بخش الزامی است.

وی ادامه داد: احداث جاده بین مزارع و باغات جهت سهولت دسترسی به باغات و مزارع با توجه به نبود راه دسترسی مناسب به محور اصلی یکی از خواست های بحق کشاورزان زرآبادی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار، اظهار کرد: این سازمان از نظر موجودی کود برای کشاورزی هیچ گونه مشکلی ندارد و فقط در حمل آن مشکل داریم که در تلاش هستیم این مشکل را سریعتر رفع کنیم.

وی با اشاره به این که زرآباد قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان است و نگاه به این منطقه ویژه است، ادامه داد: زمانی که بیشتر مناطق کشور شاهد سرما و برف هستند و محصولات کشاورزی به دلیل سرما کشت نمی شود ما در بخش زرآباد شاهد برداشت محصولات خارج‌ از فصل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زرآباد با وجود اینکه قطب کشاورزی استان است اما متاسفانه فقط ۷۰ دستگاه  تراکتور در آن فعالیت می کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و افزایش سهمیه تراکتور این بخش در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی زرآباد نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول