اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تصادفات درون و برون‌شهری استان سمنان کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در شهرهای استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی و تصادفات برون‌شهری با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

تصادفات درون و برون‌شهری استان سمنان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای والامقام این مجموعه، با اشاره به اقدامات بسیار مطلوب و ارزنده عوامل و نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی در استان از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد: در راستای این اقدامات مطلوب، امروز شاهد این مهم هستیم که تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات منجر به فوت درون‌شهری با ۴۷ درصد و برون‌شهری با ۲۵ درصد کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره حامی امنیت و آسایش مردم و ناجی آنها در مواقع بحران و ضرورت است، گفت: تلاش در جهت کاهش تصادفات منجر به فوت نیز یکی از دیگر از اقدامات و مؤلفه‌های تأمین امنیت و همچنین سلامت مردم عزیز ماست که نیاز است به‌صورت ویژه از تلاش‌های عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی تقدیر و تشکر داشته باشم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: اگر بتوانیم با اقدامات مؤثر و آسیب‌شناسی مناسب و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، از تعداد نقاط خطرآفرین راه‌های درون و برون‌شهری بکاهیم، در ادامه می‌توان شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت و حفظ جان و سلامت مردم بود.

فخری با بیان اینکه روزهای بدون خودرو در بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر اجرایی شده است، بر اجرای این روز در شهرهای استان سمنان تأکید کرد و افزود: در راستای تقویت اوقات فراغت جوانان، کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری، موتورسواری و ماشین در شهرستان‌های استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی از رتبه دوم استان سمنان در کشور در سال جاری به‌واسطه کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در صحنه در راه‌های برون‌شهری خبر داد و تصریح کرد: عدم جذابیت راه‌های استان به همراه تعجیل مسافران برای رسیدن به مقصد یکی از عوامل افزایش میزان تصادفات در راه‌های استان است که جذاب سازی، ارائه خدمات رفاهی به‌منظور ماندگاری مسافر و کاهش خستگی و خواب‌آلودگی به همراه افزایش گشت‌های راهور به همراه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، می‌تواند در کاهش نرخ تصادفات تأثیر به سزایی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم نظارت و رصد ترافیک درون‌شهری به‌صورت آنلاین و برخط به‌منظور کاهش تصادفات درون‌شهری اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مرکز رصد و پایش ترافیک شهری با به‌کارگیری دوربین‌های نظارتی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان به‌صورت مطلوب اجرا شده که نیاز است تا سایر شهرهای استان نیز در جهت راه‌اندازی این مرکز اهتمام ورزند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول