اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش مجازی؛ بخش مهمی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کارکردهای انجمن با توجه به زیست‌بوم جدید تغییر کرده و امروز یکی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان در شرایط جدید، آموزش مجازی است.

آموزش مجازی؛ بخش مهمی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی صبح امروز در آیین هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان در سمنان اظهار کرد: شعار هفته پیوند امسال با عنوان «مدرسه، کانون تربیتی محله» نام‌گذاری شده و ضرورت امروز آموزش و پرورش و یکی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان در شرایط جدید، آموزش مجازی است.

او اضافه کرد: مدرسه در هر محله‌ای که واقع است، باید مانند خورشیدی بدرخشد و وظیفه‌اش محدود به دیوارهای مدرسه نیست. مدرسه وظیفه تربیتی محله را هم به عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: قدمت انجمن اولیا و مربیان به ۱۰۰ سال می‌رسد و هنوز از این گنجینه بزرگ در طول این سال‌ها به نحو احسن استفاده نشده است.

دستورانی اضافه کرد: کارکردهای انجمن با توجه به زیست‌بوم جدید تغییر کرده و امروز یکی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان در شرایط جدید، آموزش مجازی است.

او ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شرایط فعلی، توجه به بعد دینی و اعتقادی دانش‌آموزان بوده که در سند تحول بنیادین به‌عنوان اولین رکن به آن اشاره شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آسیب فضای مجازی و ارتباط دانش‌آموزان با گوشی موبایل و تبلت از دیگر دغدغه‌هایی است که با همراهی اولیا و مربیان در تقویت باور توحیدی دانش‌آموزان می‌توانیم این دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

دستورانی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در شرایط کنونی یکی از ضروریات و تابلوی دین اسلام مبتنی به نظافت و ایمان است. یکی از کارکردهای انجمن اولیا و مربیان، آموزش عملی رعایت بهداشت فردی به فرزندانشان در محیط خانه و مدرسه است.

او افزود: بر اساس گفته متخصصان حوزه بهداشت، راه برون‌رفت از شرایط فعلی زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی است. رعایت بهداشت فردی منجر به رعایت بهداشت اجتماعی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طبق فرمایشات پیامبر اکرم (ص) زیباترین بنای زندگی و جهان، خانواده است و از خانه و خانواده به‌عنوان نخستین مدرسه تعلیم و تربیت یاد شده است، مدرسه هم دومین مکان تعلیم و تربیت است.

دستورانی بیان کرد: بنابراین در شرایط فعلی انتظار داریم خانواده‌ها معلم‌یار آموزش و پرورش باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول