اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دلخوش: نمایندگان در جریان نشست‌های پشت پرده مجلس با وزرا قرار نمی‌گیرند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به نشست‌های رئیس مجلس با وزرا برای بررسی مشکلات گفت: 290 نماینده که بر اساس قانون اساسی نماینده کل ملت هستند در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس اصلاً حضور ندارند.

دلخوش: نمایندگان در جریان نشست‌های پشت پرده مجلس با وزرا قرار نمی‌گیرند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 30 مهرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با استناد به اصل 77، 78 و 3 آیین نامه داخلی و اخطار اظهار داشت: در اصل هفتاد و هفتم آمده عهدنامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و در اصل 78 تصریح شده هر گونه تغییر در خطوط مرزی ممنوع است مگر اصلاحات جزئی و در نهایت تصریح شده که باید به تصویب چهار پنجمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته دو اتفاق افتاده که نخست بحث دریای خزر است که در تقسیمات آن اصلاً مجلس در جریان آن نبوده است که ما می‌خواهیم که این مسأله بررسی شود و دوم قراردادهایی که با کشور چین در برداشت از دریا و بعضی کارهایی که صورت می‌گیرد باید بگویم که اصلاً مجلس هیچ گونه اطلاعاتی از این موضوعات ندارد.

دلخوش اباتری گفت: ستاد کرونا در حال فعالیت است اما مشکلات روز به روز در حال افزایش است. قرار بود نشستی در باره مسائل ضدعفونی‌کننده، ماسک و .. و نحوه پیگیری از این وضعیت و مشکلاتی که برای بخش‌های مختلف ایجاد شده برگزار شود که نشست غیرعلنی در این زمینه هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: نشست غیرعلنی برگزار می‌شود اما نهایتا رئیس مجلس صحبت می‌کند که مشکلات این گونه و آن گونه است. این مشکلات را مردم کوچه و بازار هم می‌دانند و در انتها می‌گویند ما با 4 الی 5 نفر از وزرا جلسه می‌گذاریم، به عبارتی 290 نماینده که بر اساس قانون اساسی نماینده کل ملت هستند در بعضی از تصمیمات پشت پرده مجلس اصلاً حضور ندارند. بنابراین خواهش دارم که این موارد پیگیری و نتیجه اعلام شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول