اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

انتشار فراخوان بخش دیگر گونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر/ معرفی آثار برگزیده جشنواره «راویان حماسه»

فراخوان بخش «دیگر گونه‌های اجرایی» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

انتشار فراخوان بخش دیگر گونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر/ معرفی آثار برگزیده جشنواره «راویان حماسه»

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق اعلام دبیرخانه سی‌و‌‌نهمین جشنواره‌ ‌تئاتر فجر، فراخوان بخش دیگر گونه‌های اجرایی با پذیرش آثار در دو بخش «آثار اجرا شده» و «آثار تازه» منتشر شد.

ستاد این دوره از جشنواره تئاتر فجر با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی ایده‌‌ها‌ی اجرایی در سرفصل‌های زیر را پیشنهاد می‌د‌هد:

ایده‌های مبتنی بر تغییر کاربری مکان‌های متعارف یا استفاده از مکان‌های نامتعارف، ایده‌های فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی، ایده‌های مبتنی بر بدن و حرکت، ایده‌های مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین، ایده‌های چندرسانه‌ای، ایده‌های مرتبط با ارائه آثار از طریق ظرفیت‌های فضای مجازی و ایده‌های حوزه‌ تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده‌ کلمه

ضمن اینکه در فراخوان اشاره شده ستاد این دوره از جشنواره از ایده‌های پیشنهادی دیگر هم استقبال می‌کند. پیش از این فراخوان بخش‌های «صحنه‌ای»، «خیابانی»، «مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» و بخش «رادیو تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.  

فراخوان بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر    خبر شده است.  

*آثار برگزیده جشنواره نمایش‌های رادیویی «راویان حماسه» معرفی شدند

آثار  برگزیده جشنواره نمایش‌های رادیویی «راویان حماسه» در دو بخش نمایش‌های رادیویی و روایتگری در جلسه‌ای که شامگاه گذشته در محل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد، معرفی شدند.
اعضای هئیت ارزیابی آثار این جشنواره متشکل از دکتر حمیدرضا افشار، بهرام ابراهیمی و فریبا متخصص با بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، نمایش‌های رادیویی زیر را به‌عنوان آثار منتخب این جشنواره، بدون اولویت ارزیابی و معرفی شدند.

ده اثر برگزیده بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره «راویان حماسه»
1) باد که می‌نویسد (داریوش شهبازی)
2) چشمه عاشقان (گوان‌مهر اسماعیل‌پور)
3) سمفونی پلاک (پیمان قریب‌پناه)
4) گرمازده (فیروزه بنی‌طالبی)
5) مهره گمشده (ندا پولاد‌آبادی)
6) گندم (شیدا کشاورز)
7) ضیافت مرغان (شیرین سپهراد)
8) بلبل خرما (سیما امیری)
9) سماعیل (منصوره عسگری)
10) فیش‌آباد (سیروس همتی)
ده  اثر برگزیده بخش روایتگری جشنواره «راویان حماسه»
1) شرح بی‌نهایت (رویا فلاحی)
2) نامه‌ای برای علی (نگین خامسی)
3) نامعادله (محمد شکری‌زاده)
4) شهید یا مفقود (سید مبین بوی‌افراز)
5) چشم‌های منتظر (الناز عزیزیان)
6) جیران (ماهرخ سالاری)
7) نورالدین پسر ایران (حسین خدادادی)
8) در انتظار رفتن (مهدی رجبی)
9) روایت جنگ با ما (فاطمه فراهانی)
10) روایتی از یک کتاب دفاع مقدس«دا» (کامران خدابنده)

جشنواره رادیویی «راویان حماسه» به‌همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی رادیو و به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

*تمدید مهلت شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» 

در پی درخواست متقاضیان، مهلت ارسال چکیده یا طرح نمایشنامه برای شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» تا هفتم آبان‌ماه تمدید شد. این رویداد با توجه به نبود امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سال جاری، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

با توجه به درخواست متقاضیان، مهلت بارگذاری چکیده یا طرح نمایشنامه برای شرکت در رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» تا هفتم آبان‌ماه تمدید شد.

بر این اساس علاقه‌مندان می‌بایست تا این زمان، چکیده یا طرح نمایشنامه خود را در بخش ویژه «نخل سرخ» بر روی تارنمای «ایران‌تئاتر» به نشانی https://theater.ir/ بارگذاری کنند. در ادامه هیئت‌انتخاب اسامی آثاری که ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه کامل را دارند اعلام خواهد کرد و پس از طی روند عقد قرارداد و تولید نمایشنامه، علاقه‌مندان شاهد رونمایی و چاپ آثار خواهند بود. 

*هشت پویانمایی کانون در یک بسته ویژه نمایش داده می‌شود

هشت فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک بسته ۹۵ دقیقه‌ای در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان نمایش داده می‌شود.این نمایش علاوه بر حضور دو فیلم پویانمایی کانون در بخش مسابقه ملی و بین‌المللی جشنواره است.

در حال حاضر دو فیلم پویانمایی «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا به دو بخشِ ملی و بین‌الملل و پویانمایی «بعله!» (باچی) به کارگردانی مهین جواهریان به بخش ملی این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان راه یافته است و به دلیل شیوع بیماری کرونا از طریق شبکه‌های اینترنتی فیلیمو، نماوا و تیوا نمایش داده می‌شود.

در همین حال دست‌اندرکاران جشنواره، ۸ فیلم دیگر کانون را هم در یک مجموعه از طریق همین سه شبکه به نمایش گذاشته‌اند. این مجموعه فیلم‌ها شامل فیلم‌های «این هم پول ماهی» به کارگردانی محمدعلی حسین‌خان و مرتضی احمدوند، «توکایی در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان، «زندگی مورچه‌ها» به کارگردانی مهرداد شیخان، «قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی، «کشاورز و ربات» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «کیمیاگر» به کارگردانی مهدی خرمیان و «نقاش رومی» به کارگردانی فاطمه گودرزی بعدازظهر چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ در شبکه تعاملی تیوا، بعدازظهر پنج شنبه ۱ آبان در نماوا و بعد ازظهر جمعه ۲ آبان در فیلیمو پخش می‌شود.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهرآغاز شده است و  تا ۲ آبان ادامه می‌یابد.

*تئاتر «کچل کفترباز» را در نمایش‌نما تماشا کنید

فیلم نمایش عروسکی «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «نمایش‌نما» اکران اینترنتی شد. این نمایش تلفیقی از اجرای بازیگران و تکنیک عروسکی است که نسرین خنجری با نگاهی آزاد به داستان قدیمی آذربایجانی «کچل کفترباز» آن را نوشته است.

داستان این نمایش درباره دو موجود جذاب و دوست داشتنی است که از دل قصه‌ها و افسانه‌ها بیرون آمده و با روایت و بازی، قصه‌ی آشنای «کچل کفترباز»، به دخترکی غمگین یاد می‌دهند که چگونه شادی را جایگزین غم و اندوه کند. نمایش «کچل کفترباز» در بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک  معرفی شد و موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه بهترین کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه و بازیگری شد.

بر اساس این خبر در نمایش عروسکی «کچل کفترباز» فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده‌ی عروسک‌ها ایفای نقش می‌کنند. در این اثر هنری عبد آتشانی به عنوان آهنگ‌ساز، سهیلا باجلان طراح و سازنده عروسک، آویده سعادت‌پژوه طراح صحنه و مرضیه ایمان‌خانی طراح لباس همکاری دارند.

بر همین اساس مریم آشوری، مجید خیاطی، امیرحسین انصافی و علی علی‌شاه‌پور نوازندگان و سهیلا باجلان، شایان شریعت و شهریار شمس گروه اجرایی صحنه نمایش «کچل کفترباز» هستند. این نمایش تولید کارگاه عروسکی گروه «تئاتر معاصر» است و علاقه‌مندان می‌توانند تا نیمه‌ی ‌آبان ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی به نشانی: th.kpf.ir به تماشای آن بنشینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول