اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هیچ بیمار دیابتی در اصفهان با نسخه پزشک بدون انسولین نمانده است

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است گفت: قلم‌های انسولین پس از ثبت در سازمان بیمه‌گر، به همراه نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و بیماران دارای نسخه پزشک از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

هیچ بیمار دیابتی در اصفهان با نسخه پزشک بدون انسولین نمانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی در ارتباط با پرسش‌های مکرر از سوی مردم و همچنین پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت غذا و دارو مبنی بر وضعیت داروی انسولین در استان اصفهان، اظهار داشت: هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است و بیماران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در این خصوص گفت: بسیاری از پرسش‌های انجام شده از سوی مردم، در مورد دسته‌ای از انسولین‌ها است که به عنوان قلم های انسولین در بازار دارویی شناخته می‌شوند و سه قلم انسولین نوومیکس، نوراپید و گلارژین (با اسم تجاری لانتوس) دارای مخاطب بیشتری هستند.

وی افزود: قلم‌های انسولین از جمله داروهای وارداتی محسوب می‌شوند که متناسب با نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت سهمیه‌بندی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

نجیمی در این خصوص تاکید کرد: بایستی توجه داشته باشیم که علی‌رغم محدودیت‌های موجود، هیچ‌گونه کمبودی در استان اصفهان در خصوص این قلم‌های پرمخاطب  نداشتیم.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توزیع را حتماً با نسخه پزشک عنوان کرد و افزود: توزیع قلم‌های انسولین به صورت سهمیه‌بندی شده در اختیار داروخانه‌های استان اصفهان قرار داده می‌شود و پس از تأیید در سامانه بیمه‌گر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

وی همچنین توصیه نمود چنانچه بیماران دیابتیک با نبود داروی تجویز شده انسولین مواجه شدند گزارش آن را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا نیاز دارویی این بیماران در اسرع وقت مرتفع شود.

نجیمی همچنین تولید داخلی قلم گلارژین یا لانتوس را با اسم تجاری بازالین مطرح  و تصریح کرد: قلم گلارژین یا لانتوس از ماه‌های گذشته، با اسم تجاری «بازالین» توسط شرکت «پویش دارو» تولید و با همان اثربخشی به بازار دارویی عرضه شده است و با تکیه بر تولید داخلی، واردات این قلم هم محدود شده است.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان با تاکید بر اینکه هیچ بیمار دیابتی با نسخه پزشک تاکنون بدون دارو نمانده است  گفت: قلم‌های انسولین پس از ثبت در سازمان بیمه‌گر، به همراه نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و بیماران دارای نسخه پزشک از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول