اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تغییر الگوی ابتلا به کرونا/ بستری‌های خانوادگی افزایش یافته است

یک متخصص بیماری عفونی و تب‌دار به تغییر الگوی ابتلا به کرونا در موج سوم اشاره کرد و گفت: بیشترین مبتلایان استان کرمانشاه در این موج برخلاف دو موج قبل، به صورت خانوادگی مراجعه می‌کنند.

تغییر الگوی ابتلا به کرونا/ بستری‌های خانوادگی افزایش یافته است

علیرضا جانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: تقریبا نزدیک به ۹ ماه است که همه‌گیری بیماری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، بیماری در این مدت نوسانات زیادی داشته الان به حدی رسیدیم که بیماری با شیوع زیاد در حال انفجار است به طوری که به صورت مرتب بخش‌های جدیدی را برای بستری بیماران در مراکز درمانی تجهیز می‌کنیم، اما همچنان بیماری در حال تاختن و پیشرفت است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در موج سوم بیماری کرونا ویروس هستیم که برخلاف دو موج قبل، دوام بیشتری دارد. طی هفته اخیر بیماری با قدرت شیوع بالا پیشرفت زیادی کرده، نتوانسته‌ایم آن را کنترل کنیم به نظر می‌رسد بیماری فعلا به این صورت ادامه دارد تا وقتی تعداد زیادی افراد مبتلا شوند.

این متخصص بیماری عفونی و تب‌دار به تغییر الگوی ابتلا به کرونا در موج سوم اشاره کرد و افزود: بیشترین مبتلایان به صورت خانوادگی مراجعه می‌کنند و یا حتی کسانی که قبلا مبتلا شده‌اند دوباره مبتلا شده که این نشان از افزایش قدرت بالای سرایت و بیماری‌زا کرونا ویروس در موج سوم دارد.

وی استراتژی کنترل کرونا را در سه اصل مهم پیشگیری، شناسایی افراد مبتلا و درمان توضیح داد و تصریح کرد: در اصل پیشگیری متاسفانه مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب همکاری نکرده‌اند و ضعیف عمل کرده‌ایم و اما در مورد شناسایی افراد مبتلا برای قرنطینه و جلوگیری از سرایت به دیگران هم به دلیل عدم وجود برخی از زیرساخت‌ها خوب عمل نکرده‌ایم، ولی در زمینه درمان تا حدودی خوب عمل شده است.

جانبخش تصریح کرد: بعید به نظر می‌رسد موج سوم پایان کار کرونا باشد، براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان با اضافه شدن ویروس‌ها آنفلوآنزا و سرماخوردگی بیشتر می‌شود، البته ممکن  است در مقطعی کاهشی به وجود اما کنترل نمی‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص راهکاری‌های پیشنهادی در مورد پیشگیری از ابتلا به کرونا همان سه اصل مهم قانون «شفا» را توصیه کرد و گفت: شستن‌دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و عدم حضور در اجتماعات و همچنین اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری و همچنین استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان توصیه می‌شود.

وی ادامه کرد: برای افرادی که به صورت خفیف به این بیماری مبتلا شده‌اند استراحت مطلق، خواب کافی و تغذیه مناسب توصیه می‌شود.

جانبخش در پایان، گفت: فرم خارج ریوی بیماری کرونا ویروس خیلی کشنده نیست، بیماری گوارشی زیاد سبب مرگ و میر نمی‌شود مگر در بیماری‌های زمینه‌ای، علت مرگ کمان‌کان فرم‌های ریوی و نارسایی تنفسی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول