اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اصل پیشگیری مطمئن‌ترین راه مبارزه با اعتیاد /یک تن مواد مخدر امحا شد

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر اینکه اصل پیشگیری مطمئن‌ترین و بهترین راه مبارزه با اعتیاد است، گفت: معتقدم در کنار ابرازهای حاکمیتی در مبارزه با مواد مخدر، باید فرهنگ مبارزه با آن را در جامعه نهادینه کنیم.

اصل پیشگیری مطمئن‌ترین راه مبارزه با اعتیاد /یک تن مواد مخدر امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در مراسم امحای بیش ازیک‌ تن انواع مواد مخدر قابل استحصال و غیر دارویی در رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مقابله و مبارزه با مواد مخدر، اولویت اول است و باید توجه داشته باشیم که این مسئله، معضلی است که باید برنامه‌های مستمر و همیشگی همراه با طرح‌های پیشگیرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آسیب اعتیاد دغدغه‌ای جدی است که جامعه با آن مواجه می‌باشد، گفت: با توجه به پیامدهای مخرب آن، باید تلاش‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر بیش‌ازپیش گسترش یابد.

استاندار گیلان با تأکید بر فرهنگ‌سازی در مباحث پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر در خانواده‌ها بیان کرد: معتقدم در کنار ابرازهای حاکمیتی در مبارزه با مواد مخدر، باید فرهنگ مبارزه با آن را در جامعه نهادینه کنیم و مسئولیت شناسی مردم در این عرصه، مدیران را در این بخش یاری می‌رساند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اصل پیشگیری را مطمئن‌ترین و بهترین راه مبارزه با اعتیاد دانست و افزود: اجرای دقیق و علمی مسائل فرهنگی در مدارس و مراکز آموزشی و بخش‌های مختلف جامعه و نیز اشتغال‌زایی برای جوانان و همچنین رها شدن از معضل اعتیاد، از راه‌های اصلی مبارزه با آن است.

وی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش مؤثری درروند مبارزه با مواد مخدر دارد، افزود: سمن‌ها بار سنگینی عهده‌دار هستند که با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها، راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌شود.

زارع با بیان اینکه امروز برای مبارزه با مواد مخدر، نیازمند تدوین راه‌هایی نوآورانه هستیم، گفت: استفاده از پتانسیل رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی، در امر آگاهی‌رسانی از آسیب‌های مصرف مواد مخدر، مؤثر است.

استاندار گیلان یکی از فعالیت‌های مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، کوشش و اهتمام برای اجتماعی شدن امر پیشگیری از اعتیاد در سایه جلب اعتماد جامعه و اقدامات عملی و فعالیت‌هایی مبتنی بر برنامه دانست تا منجر به روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی تقویت شود.

وی با بیان اینکه بی‌تردید تدوین برنامه‌های فرهنگی، در ارتقای هوشیاری و مشارکت مردم بسیار مؤثر است، افزود: لازم است این موضوع در جامعه به‌درستی تبیین شود که اعتیاد در کنار آسیب‌های اجتماعی، موجبات نابودی سرمایه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد درحالی‌که مبتنی بر برنامه‌های خلاقانه و متنوع، می‌توان در جهت حفظ این سرمایه‌ها گام برداشت.

به گزارش فارس، امروز با حضور شماری از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و نیز قضایی استان؛ افزون بر یک‌تن انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و غیر دارویی در رشت امحاء شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول