اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خودروهای عمومی همدان رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از شتاب گرفتن دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در استان خبر داد و گفت: با تجهیز امکانات در واحدهای سوخت‌رسانی تحت نظارت شهرداری‌های استان اتوبوس‎های خطوط شهری در ۱۰ شهرستان از نفت‌گاز یورو ۴ بهره‌مند شدند.

خودروهای عمومی همدان رایگان دوگانه‌سوز می‌شوند

امین روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از دلایل استمرار آلودگی هوای شهرهای بزرگ، کیفیت سوخت مصرفی در اتوبوس‌های حمل و نقل مسافران درون‌شهری است اظهار کرد: مطالعات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته و اخیرا نتایج خوبی در زمینه دستیابی به تولید بنزین و نفتگاز با بالاترین شاخص‌های کیفیت روز دنیا حاصل شده است.

وی فراگیری استفاده از این سوخت پاک در استان را مستلزم تلاش و پیگیری مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تأمین فرآورده، استانداردسازی و بهبود زیرساخت‌های لازم در تأمین، نگهداشت و توزیع سوخت دانست.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه همکاری شهرداری‌ها به عنوان ارائه‌دهنده خدمات عمومی به شهروندان تعیین‌کننده است افزود: طی مکاتبات با شهرداری‌های استان اعلام شده در صورت اصلاح و بهبود زیرساخت‌های انبار سوخت، ارسال محمولات نفتگاز با استاندارد یورو ۴ به این مراکز انجام می‌شود.

وی گفت: قبلا واحدهای اتوبوس‌رانی شهری در شهرهای مختلف استان از طریق خرید مقادیر عمده سوخت به صورت حواله‌ای اقدام می‌کردند و بر اساس الگوی کارکرد روزانه و پیمایش مسیر، فرآورده دریافتی را در میان وسایط نقلیه دیزلی تحت پوشش با کاربری عمومی توزیع می‌شد.

روستایی یادآور شد: این رویه با چارچوب‌های عملیاتی تعریف و تبیین شده شرکت ملی پخش مطابقت نداشت لذا تأمین و فروش نفتگاز با استاندارد یورو ۴ مشروط به تجهیز سامانه هوشمند و استاندارد سازی زیرساخت لازم است.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح زیرساخت لازم و تجهیز امکانات مورد نیاز در واحدهای سوخت‌رسانی تحت نظارت شهرداری‌های استان از اواسط مهرماه تمام اتوبوس‎های خطوط شهری در ۱۰ شهرستان از نفتگاز یورو ۴ بهره مند شدند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه حاصل این تعامل ورود کمتر آلاینده‌ها به محیط زیست و  تأثیر مهمی است که بر سلامت شهروندان دارد اظهار کرد: با تعامل و همکاری که تاکنون با دستگاه‌های متولی و ذیربط انجام شد در این عرصه موفقیت چشمگیری بدست آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شتاب گرفتن دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در استان خبر داد و گفت:  امروزه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ توجه به ایجاد تنوع فرآورده‌های موجود در سبد سوخت آحاد مختلف جامعه است که در این راستا تلاش‌های قابل قبولی انجام شده و ادامه دارد.

روستایی با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن ذخایر غنی از نعمت گاز طبیعی بیش از آنکه نفتی باشد کشوری گازخیز به شمار می‌آید بیان کرد: استفاده از گاز طبیعی فشرده به دلیل قیمت ارزان و دسترسی آسان، رویکرد مناسبی برای برون‌رفت از معضل مصرف فزاینده بنزین، کنترل آلودگی هوای شهرهای بزرگ و کاستن از فشار اقتصادی وارده به اقشار کم‌درآمد است.

وی یادآور شد: با تمهید زیرساخت‌های لازم و انجام تبلیغات وسیع رسانه‌ای با هدف ترغیب و تشویق دارندگان وسایل نقلیه عمومی به استفاده از تسهیلات گازسوز کردن رایگان خودرو، اقدامات خوبی در استان همدان محقق شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از استقبال خوب شهروندان از ابتدای اجرای طرح خبر داد و گفت: از اواسط بهار امسال با تبلیغات گسترده محیطی و فضای مجازی، شهروندان برای دریافت این خدمات استقبال چشمگیری داشتند.

وی با تأکید بر اینکه از مجموع هشت کارگاه مجاز برای تبدیل سوخت در سطح استان، دو کارگاه واجد شرایط موفق به دریافت مجوز گازسوز کردن خودروهای عمومی شدند که با نظارت فنی دستگاه‌های ذیربط فعالیت خود را رسما کلید زدند تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۵ دستگاه خودروی عمومی با کیت‌گذاری و نصب مخزن استاندارد مجهز به سوخت‌گیری گاز طبیعی علاوه بر بنزین می‌شوند.

روستایی از گازسوز شدن رایگان ۴۵۹ دستگاه خودروی عمومی شامل انواع سواری و وانت بار از ابتدای طرح تا شهریورماه با استفاده از تسهیلات دولتی خبر داد و افزود: در بازه زمانی۵۰ روزه اخیر ۳۱۸ دستگاه خودروی پلاک عمومی رایگان گازسوز شده که در قیاس با مدت زمان شروع اجرای طرح تا شهریورماه گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی در این بخش هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مانور واکنش در شرایط اضطراری در آخرین روز مهرماه اشاره کرد و ادامه داد:  این مانور با هدف حفظ آمادگی کارکنان برای مقابله با هر نوع شرایط ناایمن و بحران‌های احتمالی انجام شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: این مانور در سه بخش اطفای حریق فرضی در زیرسکوهای بارگیری فرآورده‌های نفتی، مخازن ذخیره‌سازی سوخت و خاموش کردن آتش واقعی در یارد آتش انبار برگزار شد.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول