اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم احیای پارک ملی توران/ فرهنگ گردشگری در توران زنده شود

فرماندار شهرستان شاهرود بر لزوم احیای پارک ملی توران با تلاش همه مسؤولان تأکید کرد و گفت: فرهنگ گردشگری در توران باید زنده شود.

لزوم احیای پارک ملی توران/ فرهنگ گردشگری در توران زنده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، نادر فخری عصر امروز در نشست پیگیری مشکلات بخش بیارجمند توسط مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، بر لزوم احیای پارک ملی توران تأکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بی‌نظیر این پارک در جذب گردشگر باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی، زمینه شکوفایی فرهنگ گردشگری را در این مکان فراهم آوریم.

او بر ضرورت توجه به راه‌های مواصلاتی بخش بیارجمند و تسریع در آغاز عملیات اجرایی و پیگیری اعتبارات تأکید کرد و گفت: در خصوص مجوز پروانه بهره‌برداری چاه‌های منابع طبیعی در راستای رونق کشاورزی و احداث شهرک گلخانه‌ای در این شهر، با توجه به آمادگی سرمایه‌گذاری و ایجاد ۷۵ هکتار گلخانه، پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

فرماندار شهرستان شاهرود بر لزوم رایزنی در خصوص حضور بنیاد علوی در بخش بیارجمند در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس تأکید کرد و افزود: مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان و اعتبارات بخش بیارجمند و مصوبات سفر استاندار به بیارجمند نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد و آنچه بر عهده ماست، حتماً پیگیر هستیم.

فخری حل زیرساخت‌های شرکت سیمان بیارجمند را نیز مورد توجه قرار دارد و به اهمیت پیگیری مجتمع پرورش شترداری شرکت علی‌بابا در خصوص تأمین آب نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری ساختمان اداره دخانیات بیارجمند که تاریخی است و می‌تواند به جهت سرمایه‌گذاری و ارائه بازارچه عرضه محصولات فرهنگی و محلی و صنایع‌دستی قابل استفاده باشد، اهمیت دارد و تلاش داریم با هماهنگی‌هایی که انجام‌شده، این امر تحقق یابد.

حجت‌الاسلام محمد احمدی، امام جمعه بیارجمند هم در این نشست از نگاه ویژه فرماندار شاهرود و تخصیص اعتبار مصوب کمیته برنامه‌ریزی و اعتبارات خاص برای روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در جهت محرومیت‌زدایی به این بخش تقدیر کرد.

کریمی، بخشدار بیارجمند نیز در این نشست تأکید کرد: علی‌رغم سفر استاندار سمنان به بخش بیارجمند و دستورات لازم در خصوص رونق‌بخش بیارجمند و گذشته زمان هنوز بسیاری از این مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی نشده است.

او گفت: بحث طرح‌های آبخیزداری در محدوده شهر بیارجمند عملی نشده و اگر سیلی بیاید، این شهر دچار مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول