اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شناسایی ۹۰ مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی/ وضع نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد و وضع موجود را نگران‌کننده خواند.

شناسایی ۹۰ مبتلا به کرونا در شاهرود و میامی/ وضع نگران‌کننده است

رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: با شناسایی ۹۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در دو روز اخیر، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه به دو هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

او گفت: سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا که در سراسر کشور برقرار بوده، در استان سمنان نیز مشهود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: در ۴۸ ساعت گذشته در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۹۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شد و این نشان می‌دهد که وضع، نگران‌کننده‌ای است.

چمن با بیان اینکه ویروس کرونا مانند ویروس آنفلوآنزا قابل کنترل است، بر مراقبت‌های لازم در این راستا تأکید کرد و افزود: مانند ویروس آنفلوآنزا باید از دست ندادن پرهیز و از افراد مشکوک به ابتلا دوری کرد؛ دست‌ها را با صابون شست و رعایت کنیم.

او با بیان اینکه در این ویروس احتمال مرگ چند درصد بیشتر از آنفلوآنزا است، بر لزوم مراقبت در زمینه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی و نیز آموزش سلامت تأکید کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول