اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سگ‌گردانی در گیلان باید ریشه‌کن شود

امام‌جمعه رشت با انتقاد از هنجارشکنی عده‌ای در گیلان گفت: به‌طور قاطع اعلام می‌کنم که سگ گردانی در میادین عمومی باید در استان گیلان ریشه‌کن شود.

سگ‌گردانی در گیلان باید ریشه‌کن شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با اشاره به جایگاه شرم و حیا از نگاه اسلام اظهار کرد: یکی از مواضعی که در آن مسئله شرم و حیا مطرح بوده، عفت در مسائل جنسی است لذا اسلام برای همه موضوعات قانون وضع کرده و برای رسیدن به سعادت بشر برنامه داده است.

وی با بیان اینکه تفاوت انسان و حیوان زندگی قانونمند، تعقل و تفکر است، گفت: در قرآن خداوند از حیای دختران حضرت شعیب (ع) به نیکی یادکرده که نشان از اهمیت این موضوع به‌ویژه برای دختران و زنان است‌.

امام‌جمعه رشت با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروهای مسلح، انتظامی و مرزبانی با تلاش و مجاهدت بی‌وقفه برای امنیت جان‌فشانی کرده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه‌السلام افزود: امام حسن علیه‌السلام جامعه را برای پذیرفتن امام دوازدهم آماده کرده و غیبت امام را برای مسلمانان و شیعیان بیان کردند.

فلاحتی با بیان اینکه منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) بهترین مردمان در آیات و روایات تعریف‌شده‌اند، تصریح کرد: منتظران ظهور امام دوازدهم باعقل مسئله انتظار را پذیرفتند و حتی با شمشیر با دشمنان  مقابله کرده و زمینه را برای ظهور امام دوازدهم  فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهادت جوان بسیجی شهید محمدی که توسط اراذل اوباش به شهادت رسید، گفت: شهید محمدی برای دفاع از ناموس دینی خود به مقابله با اراذل‌واوباش پرداخت که آنان با ضربات چاقو به سر و سینه و قلب این عزیز، او را به شهادت رساندند.

وی با قدردانی از دستگاه قضا برای مقابله با اراذل‌واوباش تصریح کرد: چگونه است که هنجارشکنان بدون هیچ نگرانی قانون‌شکنی و هنجارشکنی کرده و باوجود تمام برخوردها هنوز ککشان نمی‌گزد، تا کی باید شاهد چنین صحنه‌هایی باشیم؟

خطیب جمعه رشت با انتقاد از وضعیت پوشش برخی از زنان و دختران که هنجارشکنانه در جامعه حاضر می‌شوند، گفت: امروز سگ گردانی شبیه به حرفه شده به‌طوری‌که بین سگ و فرزند هیچ فرقی قائل نمی‌شوند آیا در انقلاب اسلامی باید شاهد چنین صحنه‌هایی در میادین عمومی  باشیم؟

فلاحتی از مردم گیلان خواست تا با مشاهده سگ‌گردانی در فضای عمومی به دستگاه قضا اطلاع داده و مطالبه‌گر برخورد با آن‌ها باشند و افزود: از دستگاه قضا و ناجا می‌خواهم تا باکسانی که سگ گردانی در اماکن عمومی را در پیش‌ می‌گیرند برخورد کنند.

وی خطاب به مسؤولان شهرداری بیان کرد: آیا مسؤولان شهرداری اجازه می‌دهند تا  گوسفند و گاو در میادین شهری قدم بزند؟ چگونه سگ به‌راحتی در میادین شهری حضور می‌یابد و برخوردی صورت نمی‌گیرد، لذا به‌طور قاطع اعلام می‌کنم که سگ گردانی در میادین عمومی  باید از استان گیلان ریشه‌کن شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه متأسفانه انگار  هنجارشکنان و سگ گردانان امنیت بیشتری نسبت به مردمان دیگر دارند، افزود: مردم تلاش کنند و در انجام شرع کوتاهی نکنند و امربه‌معروف و نهی از منکر  در پیش‌گرفته و میدان را برای هنجارشکنان تنگ کنند.

فلاحتی با اشاره به قول دولت برای تأمین تعدادی از مسکن گفت: امیدواریم که دولت به وعده خود عمل کند و باری از مشکلات مسکن کم کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول