اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تدوین برنامه استراتژیک توسعه قزاقستان تا سال 2025

نخست وزیر قزاقستان از تدوین برنامه استراتژیک توسعه این کشور تا سال 2025 خبر داد.

تدوین برنامه استراتژیک توسعه قزاقستان تا سال 2025

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان در چارچوب پلتفرم گفت‌وگو در زمینه توسعه همکاری های سرمایه گذاری با سفرای کشورهای اروپایی مقیم «نورسلطان» ملاقات کرد.

نخست وزیر قزاقستان ضمن این دیدار در مورد اقدامات این کشور در زمینه تضمین توسعه بیشتر اقتصادی در شرایط بحران اقتصادی جهانی و بیماری همه گیر کرونا گفت: برنامه استراتژیک توسعه قزاقستان تا سال 2025 میلادی تدوین شده است که تدابیری را برای ایجاد صنایع صادرات محور با ارزش افزوده بالا در صنعت تولید و کشاورزی، سرعت بخشیدن به دیجیتال سازی، تقویت سیستم بهداشتی، بهبود کیفیت و دسترسی به زیرساخت ها و سایر جنبه ها را فراهم می کند.

مامین در ادامه سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به تداوم گفت‌وگوی باز و فعال برای ارتقاء همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین قزاقستان و اتحادیه اروپا دعوت کرد.

برخی از سفرای کشورهای اروپایی که در این ملاقات سخنرانی کردند به نوبه خود به پایداری اقتصاد قزاقستان و اقدامات ثابت ضد بحرانی توسط دولت این کشور اشاره کردند.

طرفین همچنین در مورد چشم انداز پیروزی بر عواقب همه گیری کرونا و همکاری قزاقستان و اتحادیه اروپا در زمینه احیای اقتصاد گفت‌وگو، مسائل مربوط به همکاری در زمینه بهداشتی، توسعه «اقتصاد سبز» و مبارزه با تغییر اقلیم، اجرای پروژه های مشترک سرمایه گذاری مجتمع کشت و صنعت، پردازش، حمل و نقل، انرژی و ساخت زیرساخت ها بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه اجرای جامع توافق نامه مشارکت و همکاری گسترده بین قزاقستان و اتحادیه اروپا که از اول مارس سال جاری به اجرا درآمده، مورد توجه ویژه شرکت کنندگان قرار گرفت.

باید گفت که این سند 29 حوزه فعالیت از جمله تجارت، سرمایه گذاری، نوآوری و توسعه زیرساخت ها را در بر می گیرد.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا یکی از سرمایه گذاران اصلی و بزرگترین شریک تجاری قزاقستان به شمار می رود. تجارت متقابل قزاقستان و اتحادیه اروپا در 8 ماه اول سال جاری میلادی 15.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول