اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شیوع کرونا به دوران سختی رسیده است/ لزوم اجرای سخت‌گیرانه پروتکل‌ها

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شیوع کرونا به دوران تاریک خود رسیده و باید پروتکل‌ها را به شکل سخت‌گیرانه‌ای رعایت کرد.

شیوع کرونا به دوران سختی رسیده است/ لزوم اجرای سخت‌گیرانه پروتکل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس، سید محمد پاکمهر درباره وضعیت پیش روی شیوع کرونا اظهار کرد: بحث اپیدمی بیماری کرونا در سطح جهان دوره بسیار بسیار تاریک خود را می‌گذراند.

وی افزود: شیوع بالای بیماری کرونا در سطح جهان و ایران و قرمز اعلام شدن ۲۸ استان کشور و سه استان در وضعیت هشدار، نشان از موج سوم اپیدمی ویروس منحوس کرونا است که به‌ویژه در  سایر کشورها ازجمله ایتالیا و آمریکا تاریکترین دوره پاندمی بیماری کرونا را نشان می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به مطلب نشریه آمریکن پرسیین (american persian) ۶ تا ۱۲ هفته پیش رو تاریک‌ترین دوره از دوران شروع پاندمی ویروس کرونا برای مردم جهان خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولین تصمیم‌ساز و تصمیم گیر در سطوح استانی و شهرستانی با همراهی مردم با دو اقدام مهم بهداشت محور و درمان محور به مقابله و مبارزه جدی با بیماری منحوس ویروس کرونا به میدان آیند تا بتوانیم جامعه ایمن در مقابل این بیماری در شرایط حساس کنونی و آینده تجربه و سپری کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه عرصه‌های خدماتی و مجامع عمومی و مراکز آموزشی و دانشگاهی و مدارس و حمل‌ونقل عمومی و حتی مجالس عمومی شامل مراسمات مذهبی و نماز جماعت‌ها و نماز جمعه و تعزیه‌ها و همچنین مراسمات شادی به‌نحوی‌که تا حد امکان برگزاری آنها به حداقل و یا برگزار نشود و اگر هم ضرورت برگزاری آن داشت با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام پذیرد.

پاکمهر ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و عرصه‌های خدماتی باید به‌صورت اجباری و استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها و رعایت فاصله‌ها تا دو متر از یکدیگر و همچنین حضور حداقلی و در حد نیاز کارمندان در دستگاه‌ها و ادارات و انجام دورکاری کارمندان دستگاه‌ها جزء موضوعات مهم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول