اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اجرای برنامه یک ماهه «توسعه اقلیم سبز» در تاجیکستان

کمیته حفظ محیط زیست تاجیکستان با همکاری «جامعه همکاری بین‌المللی آلمان» برنامه‌ای را تحت عنوان اقدام یک ماهه برای «توسعه اقلیم سبز» را آغاز کردند.

اجرای برنامه یک ماهه «توسعه اقلیم سبز» در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته حفظ محیط زیست تاجیکستان با همکاری «جامعه همکاری بین المللی آلمان» برنامه‌ای را تحت عنوان  اقدام یک ماهه برای «توسعه اقلیم  سبز» آغاز کردند.

این برنامه به عنوان بخشی از مشارکت برای تقویت اقدامات تغییر اقلیم و حفظ تنوع زیستی مطابق با تعهدات تاجیکستان در چارچوب توافق نامه بین‌المللی «پاریس» در زمینه تغییر اقلیم و کنوانسیون تنوع بیولوژیکی است.

برنامه اقدام یک ماهه برای توسعه سبز اقلیم در طیف وسیعی از فعالیت‌های آنلاین الهام بخش مانند چالش‌های تغییر آب و هوا، مسابقات هنری، آزمون، بخش‌های دانشجویی، ساخت پادکست و سخنرانی با کارشناسان آغاز و 21 نوامبر با برگزاری میزگردی با شرکت نمایندگان سازمان‌های دولتی، جامعه مدنی و جامعه بین‌المللی به پایان می‌رسد.

این برنامه مبتنی بر بهبود درک و توجه به مشکلات محیط زیست و تغییر آب و هوا در سراسر جهان و متمرکز بر افزایش آگاهی و آموزش از طریق رویدادهای آنلاین در سراسر تاجیکستان و فراتر از آن است.

در چارچوب این رویدادها روش‌های تقویت زیست محیطی و اقلیم در دستور کار ملی این کشور، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

باید گفت که تغییر اقلیم اثرات تخریب محیط زیست را تشدید می‌کند و بسیاری از بخش‌های اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید در فرایندهای برنامه ریزی در کشور در بخش‌های مختلف مانند بهداشت، آموزش، کشاورزی و مهاجرت مورد توجه قرار گیرد.

هدف از برگزاری این برنامه همچنین افزایش آگاهی از ماهیت مقطعی تغییر اقلیم و جلب مردم به تغییر رفتار و الهام بخشیدن به آنها برای مبارزه با تغییر اقلیم است.

اقدامات لازم و به موقع، همراه با اقدامات لازم برای کاهش پیامدهای بحران فعلی امنیت زیست محیطی و آینده پایدار مردم تاجیکستان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول