اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ضرورت توجه به پدافند زیستی در کردستان/اجرای پدافند غیرعامل تضمین کاهش بروز خسارت در دوران حوادث

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در شرایط حاکم کشور ما نیازمند این هستیم که در مانورها به صورت واقعی کار کنیم تا توانایی و تاب‌آوری خود را مورد آزمون وسنجش قرار دهیم.

ضرورت توجه به پدافند زیستی در کردستان/اجرای پدافند غیرعامل تضمین کاهش بروز خسارت در دوران حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری عصر امروز در چهارمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل که در سازمان جهاد کشاورزی استان  برگزار شد اظهار کرد: اهمیت پدافند غیرعامل این است که با کمترین هزینه ما بتوانیم از بروز هر فاجعه و خسارت زیاد جلوگیری کنیم. 

وی افزود: حساسیت و توجه بیشتر در اجرایی کردن برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با اولویت توجه  بیشتر به کمبودها باعث می‌شود اهمیت این مهم بر همگان ثابت شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در شرایط حاکم  کشور ما نیازمند این هستیم که در  مانورها به صورت واقعی کار کنیم تا توانایی و تاب‌آوری خود را مورد آزمون وسنجش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال مردم است  که باید با دقت کامل و با کمترین انحراف بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

وی گفت: در پدافند غیرعامل تاب‌آوری، یک موضوع فوق‌العاده مهم است و البته امسال پدافند غیرعامل زیستی نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

سپری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشی بخش کشاورزی استان تامین کود اوره با ظرفیت زیاد است که این مهم با رعایت میزان بذر محدود در هکتار و تحت مصرف خاص خود باعث افزایش یک تن عملکرد در هکتار گندم استان شده است. و تداوم این بحث به امنیت غذایی کشور کمک خواهد کرد. 

سپری با اشاره به تاثیر آموزش و ترویج در تقویت پدافند غیرعامل در استان کردستان اظهار داشت: از مهم‌ترین اقداماتی که ضرورت انجام آن احساس می‌شود اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی با تهیه و توزیع  پوستر و تراکت در مکان‌ها و فضای مجازی است.

وی افزود: توانمندسازی پرسنل مرزبانی در خصوص شناخت آفات و بیماری‌های قرنطیه‌ای گیاهی و دامی بسیار حائز اهمیت است.

به گفته سپری، مسئله آموزش پرسنل مرزبانی در خصوص پدافند زیستی  به عنوان یک مسئله  خیلی مهم و حائز اهمیت است به ویژه در حال حاضر استان ما به بیش از ۲۱۰ انواع بیماری‌ها، آفت گیاهی و دامی قرنطینه داخلی داریم. 

وی اضافه کرد: در بحث توجه به انواع آفت و بیماری‌های دامی و زراعی هم دقت فراوانی وجود دارد که به هر نحوی وارد استان و کشور نشود.

سپری اذعان کرد: مهم ترین بحث در مانورها شناخت تهدیدات و نقاط ضعف است و از جمله مانورهای که امسال در سطح استان کردستان اجرا می‌شوند می‌توان به اجرای مانور پیشگیری از آلودگی زیستی در خط تولید کارخانه‌های آرد، اجرای مانور اطفای حریق توسط منابع طبیعی استان کردستان، برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مرزبانی توسط دامپزشکی استان کردستان اشاره کرد. 

در پایان این جلسه هماهنگی‌ های لازم در خصوص فعالیت‌های کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی ویژه نکوداشت هفته پدافند غیر عامل و مراکز ثقل تحت پوشش سازمان بازنگری شد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول