اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار

با تلاش و میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۷۶ شیراز و اعلام رضایت اولیای دم، قاتل از مجازات اعدام رهایی یافت.

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان فارس با اعلام این خبر گفت : در سال ۱۳۸۵ در یک نزاع و درگیری فردی در شیراز به قتل رسید، به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۵ تاکنون به مدت ۱۴ سال در انتظار صدور و اجرای حکم در زندان به سر می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین توانی افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد و پرونده جهت ایجاد مصالحه به شعبه ۷۶ شورای حل اختلاف شیراز ارجاع و اعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین دو خانواده شدند.

سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش شد تا رضایت خانواده مقتول گرفته شود و به لطف خداوند، اولیاء دم از حق قانونی خود گذشته و رضایت به آزادی قاتل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین توانی، ترویج فرهنگ صلح و سازش  را یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان در دوران زعامت حضرت آیت الله رئیسی در قوه قضائیه برشمرد و افزود: در راستای تأکیدات رئیس‌کل دادگستری استان فارس مبنی بر تلاش در ایجاد صلح و سازش ، اهتمام و تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف استان فارس نیز مبتنی بر این سیاست مهم و اثرگذار و لزوم توجه به صلح و سازش در دعاوی می باشدکه فراهم کردن رضایت اولیای دم از آن جمله است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول