اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

استفاده از تمامی توان انسانی و لجستیکی نظام بهداشت و درمان برای پیشگیری از کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در مسیر اوج بحران کرونا قرار داریم و تمام توان انسانی و لجستیکی نظام بهداشت و درمان در خدمت پیشگیری از ابتلاء و درمان بیماران قرار گرفته است.

استفاده از تمامی توان انسانی و لجستیکی نظام بهداشت و درمان برای پیشگیری از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری در جلسه شورای عالی بیمه استان در شورای عالی بیمه های استان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان برای تامین پایدار نیروی انسانی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم و باید از تمام ظرفیت های استان هم برای جذب و ماندگاری نیروی انسانی متخصص استفاده شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: شرایط خاصّ سیستان و بلوچستان برنامه‌های ویژه‌ای را برای جذب و ماندگاری نیروهای تخصصی طلب می کند و ورود ناخواسته ما به بحران کرونا اهمیت این حمایت ها را از هر زمانی بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در مسیر اوج بحران کرونا قرار داریم و تمام توان انسانی و لجستیکی نظام بهداشت و درمان در خدمت پیشگیری از ابتلاء و درمان بیماران قرار گرفته است.

این مسؤول گفت: تامین سلامت مردم مستلزم حمایت همه جانبه از مدافعان سلامت و پشتیبانی از پشت جبهه بسیج ملّی مبارزه با کروناست و لازم است تا همه دلسوزان مردم به دلگرمی کادر بهداشت و درمان و ماندگاری آنان در استان کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: اداره کلّ بیمه سلامت استان در موفقیت نظام بهداشت و درمان شریک است.

وی افزود: بیمه سلامت و سایر سازمان های بیمه گر استان همواره در کنار نظام بهداشت و درمان بوده اند و در شرایط فعلی هم خوشبختانه تعامل خوبی میان خدمت دهندگلن به مردم و سازمان های بیمه گر استان وجود دارد.

وی گفت: بعد از بحران کرونا حجم قابل توجهی از مشکلات اعتباری بیمارستان ها با کمک این سازمان ها برطرف شد و اگر این حمایت های ویژه صورت نمی گرفت اقتصاد شکننده بیمارستان ها از هم فرو می پاشید.

هاشمی شهری ادامه داد: به عنوان یک اصل مشترک اهمال در رعایت حقوق مردم و بی توجهی به اخلاق حرفه ای را نمی پذیریم و در عین حال از عملکرد قانونی اعضاء جامعه پزشکی و پرستاری هم دفاع می کنیم.

وی افزود: بر اساس مستندات موجود قاطبه اعضاء جامعه پزشکی وهمکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی ضوابط قانونی و مقررات اداری را رعایت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: وحدت رویه در پوشش های بیمه ای و حمایت از درمان بیماران کرونا مثبت در منزل مهمترین درخواست فعلی ما از سازمان های بیمه گر است.

این مسؤول افزود: حدود 20 تا 30 درصد از بیماران کرونا مثبت نیاز به بستری در بیمارستان دارند و تعدادی از بیماران که وضعیت جسمی مناسب تری دارند می توانند بنا به تشخیص پزشک معالج، درمان تخصصی خود را در منزل ادامه دهند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مراکز پرستاری در منزل، امکان ارائه خدمات مراقبتی و آموزشی برای بیماران در منزل هم فراهم شده است و در صورتی که داروهای مصرفی بیماران کرونا مثبت و خدمات پرستاری تحت پوشش بیمه قرار گیرد علاوه بر رضایتمندی مردم، از ازدحام بی دلیل در بیمارستان ها هم پیشگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موافقت و تجویز پزشک معالج، امکان تامین شرایط جداسازی و قرنطینه، تامین اقلام داروئی مورد نیاز و دریافت صحیح خدمات پرستاری و مراقبتی از شرایط  و الزامات اصلی درمان بیماران کرونا در منزل است.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول