اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وضع مطلوب خانه‌های بهداشت روستایی در شاهرود و میامی/ اورژانس هوایی چند دقیقه‌ای حاضر می‌شود؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: میانگین کشوری برای هر یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، یک واحد خانه بهداشت است؛ اما در حوزه این دانشگاه، به ازای هر ۹۰۰ نفر روستایی، یک خانه بهداشتی فعال شده است.

وضع مطلوب خانه‌های بهداشت روستایی در شاهرود و میامی/ اورژانس هوایی چند دقیقه‌ای حاضر می‌شود؟

رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: این دانشگاه قدمت ۱۲ ساله به‌عنوان دانشگاه داشته؛ اما پیشینه ۵۰ ساله دارد و تلاش خود را انجام می‌دهد ولی در منابع و ساختمان شرایط برابری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نداریم.

وی با بیان اینکه دو هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحصیل می‌کنند و عمده رشته‌های دانشگاه کیفی هستند، افزود: ۶ رشته کارشناسی ارشد و ۶ رشته دستیار تخصصی و پزشک عمومی و PH.D در دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: ۱۱ درصد دانشجویان ما را تحصیلات تکمیلی‌ها تشکیل می‌دهند و چهار دانشکده بهداشت، پزشکی، مامایی و پرستاری و پیراپزشکی فعال هستند.

چمن با بیان اینکه سه هزار نیروی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعالیت دارند، بیان کرد: ۶۳ خانه بهداشت در حوزه زیرپوشش این دانشگاه فعال شده است.

او گفت: میانگین کشوری برای هر یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، یک واحد خانه بهداشت است؛ اما در حوزه این دانشگاه، به ازای هر ۹۰۰ نفر روستایی، یک خانه بهداشتی فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این میانگین برای هر چهار تا ۶ هزار نفر، یک پزشک است که در شاهرود و میامی برای کمتر از هر چهار هزار نفر جمعیت، پزشک عمومی داریم.

چمن خاطرنشان کرد: ۲۰ مرکز فوریت‌های پزشکی با یک اورژانس هوایی در شعاع ۴۵ کیلومتری را پوشش می‌دهیم که پوشش کاملی است؛ الیته نقاط کوری داریم که تلاش می‌شود پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدن اورژانس به سر صحنه تصادف در جاده در کشور، ۱۴ دقیقه است و در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با وجود گستردگی و پراکندگی جمعیت و زیرپوشش بودن ۵۲ درصد جغرافیای استان، این عدد به ۱۲ دقیقه‌ای رسیده و در شهر، ۶ دقیقه‌ای در سر صحنه حاضر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در سال گذشته شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال در شاهرود و میامی بهتر از متوسط کشوری بود، افزود: این دانشگاه در بسیاری از شاخص‌های کشوری وضع مطلوبی دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول