اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالبه‌گری ادامه‌دار جوانان اصفهانی از مسؤولان/ پیگیری حل مشکلات حاشیه شهر با محوریت فعالان محلی

جلسه فعالان اجتماعی حصه روز گذشته با اعضای کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر و معاون اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شد تا نقش فعالان بومی در حل مشکلات بیش از گذشته تقویت شود.

مطالبه‌گری ادامه‌دار جوانان اصفهانی از مسؤولان/ پیگیری حل مشکلات حاشیه شهر با محوریت فعالان محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتشار خبر رها کردن یک نوزاد در حاشیه شهر اصفهان واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و هشداری برای مدیران بود تا بیش از گذشته به مشکلات حاشیه شهر بپردازند.

کوروش محمدی، عضو کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان خبر از تشکیل کمیته اضطراری رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر را داد و امروز اولین جلسه این کمیته با حضور فعالان اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین برگزار شد.

محمدی در این رابطه عنوان کرد: این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی، مدیران مناطق۱۰ و ۱۴ شهرداری، فعالان اجتماعی ساکن منطقه حصه و معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی تشکیل و مقرر شد در زمینه رفع معضلات کالبدی و اجتماعی این منطقه بر اساس آنچه در توان و ظرفیت مدیریت شهری است تصمیمات فوری و ویژه گرفته شود.

مرکز سیار مسائل اجتماعی مشکلات حصه را پیگیری کند

عضو کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این کمیته فعالان بومی و شهرداران مناطق مرتبط با حصه حضور خواهند داشت و قرار است مسائل مربوط به زمین‌های وقفی آن نیز در جلسه آینده با دعوت از مدیران کل اوقاف و راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

رئیس انجمن آسیب‌های اجتماعی ایران تصریح کرد: در کنار دو مرکز فعال در حصه مقرر شد یک مرکز سیار مسائل اجتماعی این منطقه را پیگیری کند و فرهنگسرای حصه نیز برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اختیار فعالان اجتماعی و سمن‌ها قرار خواهد گرفت، البته از ورود سازمان‌های مردم نهاد جدید و فعالیت آن‌ها در حصه جلوگیری خواهد شد و این فعالیت‌ها توسط سمن‌های بومی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی هر منطقه برای حل مشکلات باید یک فرصت تلقی شود و ارتباط با این فعالان مسیر خدمت‌رسانی را هموارتر خواهد کرد.

مطالبه‌گری ادامه‌دار فعالان اجتماعی از مسؤولان

سیدامیر هاشمی‌نژاد، فعال اجتماعی و فرهنگی اصفهان، یکی از حاضران در این جلسه بوده است، وی درباره این جلسه به خبرنگار فارس گفت: قرار شد فعالان اجتماعی ساکن در منطقه حصه از سوی شورای شهر بر فعالیت مسؤولان نظارت و رسیدگی به مشکلات را مطالبه کنند.

این مطالبه‌گر اجتماعی ادامه داد: اگر موضوعات مطرح شده در جلسه محقق شود اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد، ما برای حل مشکلات در حصه ایده داریم و اگر شهرداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش پای کار بیایند می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در رابطه با ابعاد موضوع پیدا شدن نوزاد رهاشده در حاشیه شهر اصفهان یادآور شد: رسانه‌ها قضیه را یک طرفه مطرح کردند و هیچ پاسخی از من منتشر نشد اما مدیر خبرگزاری فارس در استان اصفهان و خبرنگاران این رسانه از مطالبه مطرح شده حمایت کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

معاون اداره کل بهزیستی استان اصفهان: محدودیتی برای خدمت در منطقه حصه نداریم

مجتبی ناجی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان یکی دیگر از طرف‌های حاضر در این جلسه بوده است، وی در تشریح موضوعات مطرح شده بیان کرد: در این جلسه فعالان اجتماعی مطالبات و انتظارات خودشان برای خدمت‌رسانی بیشتر در منطقه حصه را مطرح کردند 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: محدودیتی برای خدمت در منطقه حصه نداریم و در بین مناطق حاشیه‌ای بهترین عملکرد بهزیستی در حصه است، چهار پایگاه خدمات اجتماعی در استان اصفهان داریم که یکی از آن‌ها ۱۴ سال است در این منطقه خدمت‌رسانی می‌کند در حالی که عرف حضور پایگاه خدمات اجتماعی بین ۶ ماه تا یک سال است.

وی ادامه داد: پایگاه خدمات اجتماعی حصه تعامل خوبی با فعالان اجتماعی، معتمدان محلی و بسیج دارد و بهزیستی حتی بیش از ۱۰۰ درصد توان خودش را در این منطقه به میدان آورده است؛ من دوبار در سال جاری از حصه بازدید میدانی داشته‌ام که یک مورد آن با حضور خبرنگار خبرگزاری فارس بوده است.

 ناجی با بیان این که ۹۰۰ محله در استان اصفهان داریم، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مسؤولی روزانه به یک محله سرکشی کند هر سه سال یک بار نوبت به یک محله می‌رسد، در حالی که حتی معاون سازمان بهزیستی کشور هم از محله حصه بازدید کرده است.

برخی از کارتن‌خواب‌ها عضو شبکه مافیایی هستند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بعضا دیده می‌شود که تعدادی از کارتن‌خواب‌های حاشیه شهر عضو شبکه مافیایی هستند و اقدام به برخی خرید و فروش‌های متعارف می‌کنند، آن‌ها حتی حاضر به دریافت خدمات از بهزیستی نیستند اما بازهم از سوی پایگاه خدمات اجتماعی حمایت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا صحت این واقعه در ساعات اول تأیید نشد، اظهار کرد: نیروی انتظامی عکسی از جسد این نوزاد دارد اما آن را در اختیار ما قرار نداد، به دلیل عدم همکاری، دسترسی ما به منابع موثق دیر انجام شد، البته هنوز هم منابع محلی اطلاع دقیقی از جزئیات ماجرا ندارند تا بتوانند به ما منتقل کنند.

امکان ایجاد یک سرپناه شبانه در حصه با حمایت شهرداری

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: حصه مشکلات ساختاری هم دارد از جمله این که بخشی از آن زیر نظر یک منطقه شهرداری و بخشی زیر نظر شهرداری دیگر است، این موضوع درباره کلانتری‌های آن محدوده نیز صادق است.

وی گفت: ظرفیت زیادی در منطقه حصه وجود دارد که سازمان‌های مردم نهاد بخشی از آن‌ها هستند، می‌توانیم یک سرپناه شبانه در آن منطقه ایجاد کنیم که به دلیل راه‌اندازی یک مرکز در باغ فدک از آن استقبال نشد اگر چه مرکز مستقر در باغ فدک زودتر از خرداد سال آینده راه‌‌اندازی نخواهد شد اما با تدارک زیرساخت‌ها می‌توانیم نیروی انسانی سرپناه شبانه را حداقل برای فصل سرما تأمین کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول