اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رعایت ۵۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان درابطه با میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در استان اصفهان گفت: در حال حاضر در این رابطه وضعیت خوبی در استان نداریم، قبلاً به رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی رسیده بودیم اما اخیراً به حدود ۴۲ رسیده بودیم، البته با بازرسی‌های ویژه اخیر و طبق گزارشات اعلام شده متوسط رعایت پروتکل‌ها حدود ۵۵ درصد است.

رعایت ۵۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی دو‌شنبه شب در نشست خبری مجازی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با آخرین مصوبات این ستاد اظهار کرد: با توجه به نظر ستاد ملی کرونا در رابطه با ۵ شهرستان گلپایگان، خوانسار، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه و سمیرم مقرر شده بود که برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ با نظر ستادهای استانی محدودیت یا تعطیلی لحاظ شود.

تفویض محدودیت و تعطیلی مشاغل به ۵ شهرستان اعلام شده

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان افزود: در جلسه امروز در این رابطه بحث و تبادل نظر شد، بنابراین برای اینکه شهرستان‌ها در این رابطه با دست باز و شناخت بیشتری که از مشاغل خود دارند، عمل کنند، ستاد استانی تعطیلی یا ایجاد محدودیت در این مشاغل را به ستادهای شهرستانی تفویض کرد، در همین راستا جلسه ستادهای شهرستانی بلافاصله برگزار خواهد شد و در این جلسه تصمیم خواهند گرفت که چه مشاغلی از گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ محدود یا تعطیل شوند.

وی ادامه داد: یکی از موارد قابل سؤال در استان این بود که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان شهرستان‌های دیگری در استان شرایطی مشابه ۵ شهرستان اعلام شده دارند، بر همین اساس مقرر شد اسامی این شهرستان‌ها برای ستاد ملی کرونا فرستاده شده و مجوزی برای محدود کردن یک سری فعالیت‌ها گرفته شود.

جریمه خودروهای متوقف در حاشیه زاینده‌رود

غلامی در ادامه بیان کرد: اعلام محدودیت‌های پارک‌ها، مراکز تفریحی و تفرجگاهی در ۲۴ شهرستان استان اصفهان ادامه خواهد داشت وامید داریم که مردم عزیز رعایت کرده و کمتر به این مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با کلان‌شهر اصفهان مطرح کرد: خودروهایی که در حاشیه زاینده‌رود متوقف شوند مشمول جریمه شده و خودروهای سیار جرائم آن‌ها را ثبت خواهند کرد، از مردم درخواست داریم برای اینکه مشمول جریمه نشوند در پارک‌های حاشیه زاینده‌رود حضور پیدا نکنند، همچنین مقرر شد محدودیت‌ها توسط پلیس راهور تشدید شود.

لزوم توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در اتوبوس‌های برون‌شهری

وی در زمینه محدودیت‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری استفاده از ماسک الزامی است، در ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری اجازه حرکت به اتوبوس‌هایی که بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار مسافران نگذارند، داده نخواهد شد و از حرکت تا تأمین بسته بهداشتی جلوگیری خواهد شد.

غلامی در رابطه با دورکاری کارمندان عنوان کرد: مدیران دستگاه اجرایی موظف به ارائه خدمات مطلوب و شیفت‌بندی کارمندان برای دورکاری بسته به شرایط هستند، همچنین مقرر شد مدیران دستگاه‌ها میزان حضور ارباب رجوع را بررسی کرده و بر اساس شرایط دستگاه و نوع ارائه خدمات درصد دورکاری کارمندان را مشخص کرده و ابلاغ کنند.

راه‌اندازی سامانه «رصد» در استان اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان از راه‌اندازی سامانه «رصد» خبر داد و ابراز کرد: همه واحدهای تولیدی و مشاغل QRکد را باید از واحد بهداشت درمان یا سامانه salamatgov.ir دریافت کرده و پشت ویترین مغازه‌ها یا در واحد تولیدی خود نصب کنند، تعدادی از واحدها از ماه‌ها قبل اقدام به نصب QRکد کره بودند اما واحدهایی باقی‌مانده سریعاً به این کار مبادرت ورزند تا مشمول جریمه نشوند.

وی در رابطه با آرامستان‌ها هم توضیح داد: در آرامستان‌ها برای دفن اموات و برگزاری مراسم بسیار محدود با حضور بستگان نزدیک در آرامستان‌ها و در فضای باز با فاصله‌گذاری اجتماعی مجوز داده می‌شود.

شیب ملایم ابتلا در استان اصفهان

غلامی در رابطه با اعمال جریمه نزدن ماسک در اصفهان اذعان کرد: جریمه در این رابطه در حال حاضر به صورت آزمایشی در تهران اعمال می‌شود و هنوز به سایر استان‌ها اختیار برای اعمال جریمه داده نشده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان اضافه کرد: طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان همچنان روند رشد ابتلا به ویروس کرونا در استان را داریم، البته اعمال محدودیت‌ها باعث ملایم شدن شیب رشد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها شده است.

رعایت ۵۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها در استان اصفهان گفت: در حال حاضر در این رابطه وضعیت خوبی در استان نداریم، قبلاً به رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی رسیده بودیم اما اخیراً به حدود ۴۲ رسیده بودیم، البته با بازرسی‌های ویژه اخیر و طبق گزارشات اعلام شده متوسط رعایت پروتکل‌ها حدود ۵۵ درصد است.

غلامی در رابطه با واریز تسهیلات با سود ۱۲ درصد مطرح کرد: برای تسهیلات جهت مشاغل آسیب‌دیده از کرونا محدودیتی ایجاد شده بود که این محدودیت زمانی برطرف شده است و افرادی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت وام اقدام کنند، اگر اقدام نشده به معاونت اقتصادی استانداری مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با اعمال محدودیت در کاشان با توجه به شرایط ابتلای آن گفت: فردا جلسه ستاد شهرستانی کاشان و آران و بیدگل با حضور استاندار در کاشان برگزار شده و در آن جلسه در رابطه با این شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول