اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسوولان باید امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دولت و حاکمیت از هم جدا نیستند و دولت همواره برآمده از تصمیمات حاکمیت است و کسانی نیز که در این نظام مسئولیتی دارند باید انتقادپذیر بوده و امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرند.

مسوولان باید امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام غلامرضا پورذهبی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان, اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به گفتمان سازی دارد و با بیش از 70 هزار سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه می‌توان مطالب بسیاری در این حوزه در اختیار مخاطبان قرار داد.

وی با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فضای گسترده ای برای بحث دارد، افزود: یکی دیگر از حوزه های مهم جامعه امروز بحث تقریب و وحدت بین اهل تشیع و سنت است که باید به خوبی تبیین شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: همانگونه که امروز ایرانیان در بحث دین و مذهب با یکدیگر وحدت دارند، دیگر اطلاح طلب و اصولگرا بودن برای آنان معنایی ندارند و تنها انقلابی و ضدانقلاب را می‌شناسند و همه در راستای اهداف نظام و حاکمیت در حرکت هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن یک تقوای الهی است و در انجام این فرایض نباید به دنبال افشای سر دیگران بود و تنها باید به دنبال اصلاح اشتباهات فرد بود.

وی با بیان اینکه تذکر به مسوول در خفا و تشویق باید در جلا صورت گیرد، بیان کرد: از آنجایی که همه مسئولان از این نظام هستند، پس بزرگ کردن معایب آنان می تواند به نظام نیز خدشه وارد کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در مسائل مستحبات هم باید امروز ورود کرد چرا که نظام ما یک نظام اسلامی است و در امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب و عفاف نباید بسنده کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: امروز ما تنها از مضرات فضای مجازی بهره مند هستیم و نیاز است با تغییر شیوه از مزایای فضای مجازی با فعالیت‌های رسانه‌ای و پرمحتوا جامعه را به سوی اهداف نظام اسلامی حرکت دهیم.

وی افزود: امروز در شرایط اقتصادی و وضعیت شیوع کرونا مردم در حال زندگی سختی هستند و تنها دلخوش به انجام کارهای اداری خود هستند, از این رو از مسئولان انتظار می‌رود هم خود و هم کارکنانشان تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهند تا حداقل آرامشی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اگر بتوانیم معروفات را در جامعه القا کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود و یکی از این موارد دوری کردن از دروغ گفتن است که می‌تواند اعتماد مردم به نظام و دولت را گسترش دهد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: اگر زبان نصیحت و تکریم داشته باشیم به خوبی می‌توان امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول