اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

​ترانزیت بالغ‌بر ۶۸ هزار تن کالا از گیلان در ۷ ماهه امسال

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت تردد هفت‌ماهه مسافر از مرز آستارا و انزلی گفت: ر هفت‌ماهه نخست سال جاری ۶۸ هزار و ۱۶۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است.

​ترانزیت بالغ‌بر ۶۸ هزار تن کالا از گیلان در ۷ ماهه امسال

فریبرز مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ​ترانزیت بالغ‌بر ۶۸ هزار تن کالا از گیلان در هفت‌ماهه امسال اظهار کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۶۸ هزار و ۱۶۰ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۵ هزار و ۶۷۹ تن از مرز آستارا و ۲۲ هزار و ۴۸۱ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۵ هزار و ۸۴۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۲۲ هزار و ۳۱۱ تن کالا از استان خارج‌شده است، گفت: به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۱۰ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد کاهش ۷۷ درصدی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان آرد و چای را عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده دی این مدت برشمرد و افزود: در این مدت ۹۲ هزار و ۳۴۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

مرادی با بیان اینکه عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در هفت‌ماهه سال جاری انواع تخته بوده است، تصریح کرد: در این مدت بالغ‌بر ۴۱۲ هزار تن کالا از این مرز صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته، میوه و تره‌بار نیز عمده کالاهای صادرشده از مرز آستارا در هفت‌ماهه سال جاری بودند.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۰۹ دستگاه کامیون از مرز آستارا گفت: ۲۲ هزار و ۵۵۶ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۲۲ هزار و ۷۰۸ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج‌شده‌اند؛ همچنین در این مدت هشت دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت تردد هفت‌ماهه مسافر از مرز آستارا بیان کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری با میانگین تردد روزانه ۲۳۵ نفر مسافر حدود ۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر مسافر وارد و ۲۴ هزار ۷۳۴ نفر مسافر نیز از این مرز خارج‌شده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول