اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مسلمانان کالاهای فرانسوی را تحریم کنند؛ توهین به پیامبر کم‌تر از جنایات داعش نیست

توهین به پیامبر اسلام(ص) که حدود 2 میلیارد مسلمان را آزرده کرده در حقیقت جنایتی بس بزرگ و نابخشودنی است.

مسلمانان کالاهای فرانسوی را تحریم کنند؛ توهین به پیامبر کم‌تر از جنایات داعش نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نعمت میرزا احمد» کارشناس مسائل سیاسی منطقه حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اسلام (ص) را عمداً آزرده کردن حدود 2 میلیارد مسلمان عنوان کرد.

وی گفت: اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حمایت از طراحی کاریکاتور موهن درباره پیامبر بزرگوار اسلام (ص) توسط یک معلم فرانسوی و سپس منشا تروریسم بین‌الملل معرفی کردن اسلام، حرکتی بسیار خطرناک است که برای این کشور پیامدهای سنگینی در پی خواهد داشت.  

میرزا احمد با بیان اینکه «در فرانسه اهانت به اعتقادات حدود 2 میلیارد مسلمان را از مبانی دموکراسی و آزادی بیان می داند» تصریح کرد: هر اقدامی علیه پیامبر اسلام بدون شک به معنای دشمنی با کل امت اسلامی است، زیرا هویت هر مسلمانی فقط در سایه تعالم حضرت محمد (ص) قابل شکل گیری است. بنابراین آنچه امروز در فرانسه می‌گذرد توهین به فرد فرد امت اسلامی است که بدون تردید بر نگاه و مواضع آنها نسبت به این کشور و دولتمردان آن تاثیر عمیق به جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در حالی که فرانسه و دیگر کشورهای غربی کوچکترین اقدام علیه همجنس‌گرایان را که در حقیقت مصیبتی برای بشریت است برنمی‌تابند، چرا برای خود اهانت به اعتقادات امت اسلامی را روا می‌دارند؟

در واقع چنین اقدامی کمتر از جنایات داعش و سایر گروه‌های تروریستی نیست و جامعه جهانی و به ویژه شخصیت‌های علمی و فرهنگی غربی بایستی نسبت به آن واکنش جدی نشان دهند و حساب خود را از مدیران بی‌دبیر و کوته اندیش مانند ماکرون جدا کنند.  

میرزا احمد با نابخردانه خواندن این اقدام فرانسه، آن را به معنای شکست دیپلماسی و سیاست خارجی «پاریس» تعبیر کرد و اظهار داشت: معتقدم هیچ مسلمانی این اهانت وقیحانه به ساحت مقدس پیامبر گرامی (ص) را هرگز فراموش نخواهند کرد و دولت‌های مسلمان نیز باید با جدیت تمام در پاسخ به این اقدام خبیثانه، کالاهای تولید فرانسه را تحریم کنند تا این کشور هزینه‌های رفتار جاهلانه خود در برابر مسلمانان را بپردازد.

این کارشناس مسائل منطقه در بخش دیگری از این گفت و گو تصریح کرد: هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در حقیقت هیچ فرقی با افراط گریی و تروریسم که غرب این همه داد مبارزه با آن را می‌زند، ندارد و اتفاق فرانسه حاکی از آن است که پشت سر این دو پدیده در اصل خود غربی‌ها قرار دارند.

وی در بخش پایانی این گفت و گو، بیان کرد: جایگاه پیامبر گرامی اسلام (ص) آن قدر رفیع و بلند است که در عالم خلقت احدی به مقام والای وی دست نمی‌یابند و چنین حرکات دشمنانه و خبیثانه چیزی از مرتبت آن حضرت (ص) کم نخواهد کرد.

وی سخنان خود را با بیتی از نظامی پایان داد: دریای محیط را که پاک است /  از چرک دهان سگ چه باک است

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول