اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دوباره پاییز و زمستان دوباره سرما و بی نفتی

شروع پاییز برای همه شاید زیبا و رنگارنگ باشد اما برای مردم روستانشین هرمزگان بدلیل نبود نفت برای گرم نگهداشتن منازل‌شان خبر خوبی نیست.

دوباره پاییز و زمستان دوباره سرما و بی نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمید رضا مرادی از فعالان اجتماعی هرمزگان در یادداشتی به مشکلات ناشی از کمبود نفت در هرمزگان در فصل‌ سرد سال بخصوص در مناطق روستایی کوهستانی در سایه نبود گازرسانی پرداخته است.

شاید شروع پاییز زیبا و رنگارنگ با خنکای نسیم و بادهای سردش برای گرما نشینان جنوب رویداد و رخداد خوشایندی باشد آنهم پس از یک تابستان طولانی که تمامی فصل بهار و تابستانش را در بر میگیرد اما برای ساکنان روستاهای کوهستانی‌نشین هرمزگان خبر خوبی نیست.

آنان که در بروکراسی اداری دولت سه سال است نتوانسته‌اند نفت سفید بعنوان سوخت خانگی روستاهایشان را دریافت کنند و تلاش و پیگیری و داد و هوار شوراها و دهیاران این روستاها نیز ظاهرا نتوانسته پایتخت نشینان نشسته در اتاقهای گرم با شومینه‌هایی دلچسب را قانع کند که آقایان نفت سفید تنها استفاده گرما بخشی خانه‌های روستایی در روستاهای کوهستانی و سردسیری هرمزگان دارد نه چیز دیگر.

نفت سفیدی که ثبت نامش هفت خان واقعی رستم است و حکایت شاهنامه‌ای قطور از درد و رنج روستائیان. نفت سفیدی که در سابق توسط تعاونی روستایی در روستاهای هرمزگان توسط عاملان توزیع با نظارت دهیاری و شوراهای اسلامی و بخشداری توزیع می‌شد و همه نیز از آن رضایت داشتند، اکنون فرآیند ثبت نامش را چنان سختگیرانه گذاشته‌اند که هیچکس را توان گرفتنش نیست.

برای سومین سال متوالی است که بخشنامه دست وپاگیری دستان و پاهای کودکان روستایی را می لرزاند و پدران و مادرانی را که شرمنده کودکان سرما خورده و سرما زده خود کرده است.

از مجمع نمایندگان هرمزگان آقایان جباری، مرادی، آشوری، آرامی و رییسی و از استاندار هرمزگان جناب همتی، مدیر عامل پخش فرآورده های نفتی شرکت نفت هرمزگان انتظار است که تدبیری حکیمانه در این زمینه اندیشیده و مردم را با زمستانی سرد و سخت بخصوص در مناطق روستایی کوهستانی هرمزگان تنها نگذارند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول