اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری دوره آموزش تخصصی کوراش ویژه بانوان برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان

رییس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان گفت: با حضور کاپیتان تیم ملی کوراش ایران و قهرمان آسیا دوره آموزش تخصصی کوراش ویژه بانوان برای نخستین بار در این استان برگزار می شود.

برگزاری دوره آموزش تخصصی کوراش ویژه بانوان برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان

عباس شیبک امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به زودی با حضور طاهره آذر پیوند کاپیتان تیم ملی کوراش ایران و قهرمان آسیا  دوره آموزش تخصصی کوراش ویژه بانوان برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 رییس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از فدراسیون ووشو و انجمن کوراش کشور جهت اعزام این مربی با تجربه، گفت: کوراش یک رشته زیبا و کاربری برای بانوان هم در عرصه همگانی و هم قهرمانی میتواند باشد که به تازگی به بدنه ووشو اضافه شده است.

این مسوول ادامه داد: خواستگاه این رشته کشورهای آسیای میانه بوده و چندسالی است که در کشور ما فعالیت می کند.

وی گفت:  با توجه به اینکه این رشته به رشته های بومی و محلی ما مثل کشتی کچ گردان شباهت زیادی دارد, هیات ووشو استان در نظر دارد تا از پتانسیل موجود و تمامی ظرفیت و امکانات استفاده کند تا این رشته را گسترش دهد و همچون ووشو قهرمانان زیادی را به استان و کشور معرفی کند.

شیبک بیان کرد: از سال گذشته تاکنون با تعاملی که هیات استان با انجمن کوراش کشور برقرار کرده توانسته ایم سرمربی تیم ملی آقایان استاد مهمانی و همچنین دبیر انجمن و داوربین المللی این رشته آقای خسرویار را به استان دعوت کنیم تا از نظر فنی و داوری خود را به دیگر استانهای صاحب نام نزدیک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بهترینهای این رشته سرکار خانم طاهره آذر پیوند کاپیتان تیم ملی و دارنده مدال آسیای این رشته جهت آموزش با استان ما خواهد آمد تا بانوان استان را آموزش دهد.

شیبک بیان کرد: هیات ووشو در حال تدوین برنامه استراتژیک بلند مدت است تا بتواند با معرفی این رشته جایگاه کشوری و آسیایی به این استان دهد.

شیبک گفت: جای این رشته با توجه به پوشش مناسب و همچنین مسابقات رسمی و مدالهای زیادی که دارد در سیستان و بلوچستان خالی بود که قطعا درآینده شما از فعالیت بانوان در سطوح مختلف ملی و بین المللی بیشتر خواهید شنید.

 

 

انتهای پیام/۳۱۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول