اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله مسکو به «فیلق الشام» در ادلب؛ روسیه چه پیامی به ترکیه داد؟

فیلق الشام که یکی از نزدیکترین گروههای تروریستی وابسته به ترکیه در سوریه است، هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت که کارشناسان آن را پیام مسکو به آنکارا قلمداد می‌کند.

حمله مسکو به «فیلق الشام» در ادلب؛ روسیه چه پیامی به ترکیه داد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در جریان حملات هوایی به یکی از اردوگاههای آموزشی گروه تروریستی «فیلق الشام» -وابسته به ترکیه- در شمال غرب استان حلب در شمال سوریه، شمار زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.

ناظران تأکید دارند که این حملات هوایی توسط روسیه صورت گرفته است و مسکو با این حملات قصد دارد به ترکیه «پیام‌های آتشین» ارسال کند؛ زیرا آنکارا از اجرای تعهدات خود در توافقات «آستانه» و «سوچی» شانه خالی کرده و تا کنون بدان عمل نکرده است.

«حسام طالب» پژوهشگر مسائل گروههای اسلامگرا به پایگاه خبری «العهد» لبنان، گفت که فیلق الشام، از مهم‌ترین گروههای حامی ترکیه است و اعضای این گروه، «در نشست‌های خود، شعار وابستگی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سر می‌دهند».

فیلق الشام جزء گروهک‌هایی است که در مذاکرات آستانه نیز حضور دارد و مهم‌ترین گروهک همراستا با ترکیه در ادلب و به نوعی بازوی ترکیه در این استان محسوب می‌شود.

طالب ادامه داد، جبهه النصره بر خلاف فیلق الشام، خود را «همپیمان ترکیه می‌داند، نه اینکه به صورت کامل، دنباله‌رو آن باشد»، ولی فیلق، مهمترین گروهی است که «مزدور اجیر می‌کند تا رژیم ترکیه از آنان برای جنگ در لیبی و آذربایجان استفاده کند».

وی تصریح کرد: «هر بار که ترکیه تلاش می‌کند از توافقات خود در آستانه و سوچی شانه خالی کند، روسیه، پیامی آتشین ارسال و نزدیک‌ترین و وابسته‌ترین گروه‌ها به ترکیه را هدف قرار می‌دهد».

به گفته وی، این تنش، به خاطر نشست نافرجام «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و همتای ترکیه‌ای وی «خلوصی آکار» است. زمانی که روسیه مشاهده شد، ترکیه خود را برای درگیری و عملیات در ادلب آماده می‌کند، این نشست چند روز پیش برگزار شد.

جنگنده‌های روس سه‌شنبه (روز گذشته) مواضع فیلق الشام  را هدف قرار گرفتند که بیش از ۱۰۵ کشته و زخمی بر جا گذاشت. 

در این حمله پایگاه فیلق الشام در منطقه «جبل الدویله» هدف قرار گرفت و حداقل ۲۵ تروریست از پا درآمدند. منابع محلی نیز گفتند که حمله زمانی انجام شد که عناصر فیلق الشام در حال برگزاری یک مراسم نظامی بودند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول