اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

احداث شهرک صنوف در رشت/راه‌اندازی بازار ۲۴ ساعته در پارکینگ سازمان زندان‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نقش شهرداری‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود فضای کسب‌وکار گفت: احداث شهرک صنوف در زمینی واقع در جنب راه‌آهن و با همکاری اتاق اصناف گیلان در دستور کار است.

احداث شهرک صنوف در رشت/راه‌اندازی بازار ۲۴ ساعته در پارکینگ سازمان زندان‌ها

احمد رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش شهرداری‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود فضای کسب‌وکار شهرداری‌ها در خصوص فراهم کردن مکان مناسب برای تولیدی‌های کوچک اظهار کرد: بر اساس این قانون شهرداری‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از اراضی و املاکی که در اختیاردارند و همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری نسبت به ایجاد فضای کسب‌وکار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی نیز موظف است مکان‌هایی به‌منظور عرضه کالاهای تولید داخل مهیا و در اختیار شهرداری قرار دهد، افزود: سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت نیز در این راستا متشکل از مدیرعامل و هیئت‌مدیره سازمان، مشغول فعالیت هستند و تاکنون نیز نسبت به احداث بازارچه‌هایی ازجمله بازارچه عرضه میوه و تره‌بار و سیفی جات در نقاط مختلف شهر رشت ازجمله میدان رازی، میدان امام حسین و غیره اقدام کرده است.

راه‌اندازی بازارچه گیل بانو باهدف ایجاد اشتغال برای زنان بد سرپرست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به اینکه ایجاد بازارچه‌ها و بازارهای محلی در راستای ایجاد اشتغال، رفاه مردم و دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه گیل بانو نیز یکی دیگر از این اقدامات بود که  بر اساس تکلیف و اعتبار دولتی و باهدف ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست راه‌اندازی شده است.

رمضانپور با اشاره به اینکه شهرداری رشت طی این سال‌ها نسبت به احداث مغازه‌هایی نیز اقدام کرده است، بیان کرد: این مغازه‌ها در حال حاضر به‌صورت سنتی مشغول فعالیت هستند و از عاطفی مدیرعامل سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی تقاضا کرده‌ایم تا طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به آتیه این سازمان را نیز مشخص نماید تا بتوانیم از فضای موجود استفاده بهینه‌تری داشته باشیم.

احداث شهرک صنوف در رشت

وی با بیان اینکه در شهر رشت شاهد فعالیت صنوف مختلف هستیم، افزود: طرح احداث شهرک صنوف در زمین ۲۰۰ هکتاری در جنب راه‌آهن رشت را در دستور بررسی داریم و در تلاشیم تا با هماهنگی‌های انجام‌شده با جلال‌الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان  نسبت به اجرای این طرح و ساماندهی صنوف اقدام کنیم.

 ایجاد نمایشگاه دائمی در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به احداث نمایشگاه دائمی در رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت زمینی در جاده جیرده در اختیار  دارد و قصد داریم نسبت به احداث نمایشگاه دائمی در این مکان اقدام کنیم و به‌طور یقین با اجرای این مهم گامی مؤثر در راستای ایجاد فضای کسب‌وکار برداشته می‌شود.

ایجاد مجتمع نان در بازارچه چمران

رمضانپور ایجاد مجتمع نان در بازارچه چمران با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر طرح‌های در دست بررسی دانست و بیان کرد:  این طرح در دست بررسی است و قرار است با مشارکت بخش خصوصی اجرایی  شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ متعلق به سازمان‌ها زندان‌ها از ظرفیت مناسبی به‌منظور ایجاد بازار ۲۴ ساعته در رشت برخوردار است، افزود: اخیراً دراین‌باره با معاون قوه قضاییه و رئیس زندان‌های کل کشور طی سفری که به گیلان داشتند به‌صورت تلفنی مذاکراتی انجام دادم و قول‌های مناسبی نیز از این بابت داده شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول