اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حفظ و توسعه اشتغال از شروط واگذاری ایران پوپلین است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه حفظ و توسعه اشتغال از شروط واگذاری ایران پوپلین است، گفت: باید واگذاری ایران پوپلین به‌گونه‌ای رقم بخورد که برنده مزایده نهایتاً سرمایه‌های شرکت از ماشین‌آلات گرفته تا زمین را به فروش نرساند.

حفظ و توسعه اشتغال از شروط واگذاری ایران پوپلین است

احمد دنیا مالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موضوع واگذاری ایران پوپلین، اظهار کرد: مبنای واگذاری باید علاوه بر حفظ اشتغال، توسعه آن باشد ازاین‌رو به‌گونه‌ای باید این واگذاری‌ها رقم بخورد که برنده مزایده نهایتاً سرمایه‌های شرکت از ماشین‌آلات گرفته تا زمین را به فروش نرساند.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت‌های قابل‌واگذاری نظیر ایران پوپلین بدهکار هستند، افزود: در چنین شرایطی معمولاً بانک‌ها در تلاش هستند تا در اولین فرصت آن را به فروش رسانده تا قدرالسهم خود را بردارند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه شرکت‌های دولتی تحت هر شرایطی باید به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: ایران پوپلین مجموعه کوچکی نیست درنتیجه مسؤولان یقیناً در تلاش هستند تا این واگذاری به بهترین نحو واگذار شود تا تجربه‌های تلخ واگذاری‌ها در گیلان مجدداً تکرار نشود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه استان در راستای واگذاری ایران پوپلین پیگیر هستند، تصریح کرد: تلاش‌هایی در حال انجام است تا بانکی تولی گری در ایران پوپلین را بر عهده بگیرد اما این اتفاق نخواهد افتاد و در صورت ممکن بانک شرکت را تصاحب کرده و مجدداً با برگزاری مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه بانک‌ها شرکت داری نیست، گفت: وظیفه بانک‌ها قانونا تسهیل گری و ارائه تسهیلات به بخش تولید است.

دنیا مالی با بیان اینکه در برخی از پروژه‌ها بانک‌ها تنها مشارکت دارند، افزود: در برخی مواقع بانک‌ها به دلیل ارائه تسهیلات به شرکت‌ها و عدم بازپرداخت تسهیلات در پی آن توسط صاحبان آن مجبور به ضبط اموال بر اساس سهم مشخص خود هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول