اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه، بر آمادگی دستگاه‌های مسوول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

آخرین وضعیت  آنفلوانزا حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلسه کمیته استانی پیشگیری از آنفلوانزا حاد پرندگان به منظور بررسی عوامل شیوع این بیماری و راهکارهای پیشگیری از آن در جهت تأمین سلامت غذایی مردم در محل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه بر آمادگی دستگاه‌های مسوول و اتخاذ تدابیر لازم با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و بسیج همه امکانات برای پیشگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت فرآورده‌های دامی به‌ویژه گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر، افزود: تامین نیازهای غذایی مردم جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان است و باید زمینه مساعد برای افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده دام و طیور فراهم شود.
 
وی یادآور شد: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع لازم است، کمیته پیشگیری از آنفلوانزا حاد پرندگان در کلیه شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل و با هماهنگی با ستاد استانی از هر گونه حادثه‌ای که می‌تواند به بروز خسارت جدی در فرآیند تولید دام و طیور صورت پذیرد، جلوگیری شود.
 
شکوهی، حساس‌سازی و همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی را ضروری دانست و تصریح کرد: کانون‌های پرخطری که می‌تواند موجب شیوع بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور شود، باید شناسایی شده و مداخله به موقع و موثر جهت صیانت از  امنیت غذایی استان صورت گیرد.
 
وی همچنین آگاه‌سازی همه دامداران و مرغداران توسط اتحادیه‌ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری حاد پرندگان را از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه دانست و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودروهای حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری را خواستار شد.
 
بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات طیور و تخم‌مرغ در استان ارائه کرد و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از عواملی که می‌تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان لطمه بزند تاکید کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول