به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری بعدازظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای راهبری توسعه مدیریت استان سمنان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: اهمیت پیادهسازی برنامه دوم ۱۰ محور اصلاح نظام اداری در راستای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی برای ارائه خدمت به اقشار مردم از سوی دستگاههای اجرایی با توجه به شیوع کرونا ویروس دوچندان شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر به سمت الکترونیکی شدن خدمات پیش برویم به خدماترسانی مطلوبتر با کاهش بوروکراسی اداری و مراجعههای مکرر اربابرجوع و همچنین سرعت و شفافیت در کار و امکان پایش و رصد فعالیتهای صورت گرفته توسط دستگاهها نزدیک میشویم و همچنین علاوه بر آنکه با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در صیانت از سلامت مردم نیز وظیفه خود را ایفا میکنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: طرح ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری سمنان اقدامی بسیار ارزشمند در راستای خدماترسانی مطلوبتر به شهروندان و کاهش مراجعهها آنان به شهرداری که پرترددترین نهاد خدمتگزار است که باید به دیگر شهرداریهای استان نیز تعمیم یابد.
منصوری اضافه کرد: در فرآیند الکترونیکی شدن خدمات شهرداری سمنان مشکلاتی وجود دارد که تلاش میشود، دغدغه ثبت احوال برطرف شود و با اجرای آن از سوی شهرداری سمنان این طرح برای دیگرهای شهرداری استان برای ارائه خدمات شایسته به هم استانیهای محترم الگوبرداری شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق دولت الکترونیک و همچنین با توجه به شرایط شیوع کرونا ویروس طی مکاتبه با تمامی دستگاهها، لزوم بررسی مجدد فرآیندها، جهت الکترونیکی شدن ارائه خدمات، اصلاح و یا حذف برخی فرآیندهای اداری برای کاهش ارائه خدمات حضوری در دستور کار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی تا یک ماه پس از ابلاغ دستور فرصت بازنگری در رویهها و اعلام اقدامات خود را در زمینه اصلاح فرایندها و بهرهگیری از روشهای نوین در انجام کار را خواهند داشت.
انتهای پیام/۲۵۶۸/س/