اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مسلمانان سومالی: با شرکت در تظاهرات احساسات خود را به «ماکرون کافر» نشان دادیم

مسلمانان سومالی با برگزاری تظاهراتی خشم و انزجار خود از هتاکی مقامات فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را نشان دادند.

مسلمانان سومالی: با شرکت در تظاهرات احساسات خود را به «ماکرون کافر» نشان دادیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات‌کنندگان در سومالی روز چهارشنبه  در واکنش به هتاکی مقامات فرانسه و یکی از رسانه‌های این کشور به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، پرچم این کشور را سوزاندند و خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه در اعتراض به رئیس جمهور این کشور شدند.

به نوشته وبگاه «العربی» صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌های در «موگادیشو» پایتخت سومالی با سر دادن شعارها و سوزاندن تصاویر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و پرچم این کشور انزجار خود را نشان دادند.

«هلال عبدالرحمان» یکی از معترضان گفت: «من به طور معمول در تظاهرات شرکت نمی‌کنم، اما امروز احساسات خود را علیه "ماکرون کافر" نشان دادم».

«احمد شیخ میر» دیگر تظاهرات‌کننده سومالیایی گفت، ماکرون مسلمانان را تحریک کرده و ما به تظاهرات ادامه خواهیم داد. از دولت سومالی می‌خواهیم روابط خود را با فرانسه تا زمانی که ماکرون رئیس جمهور این کشور است، قطع کند.  تظاهرات مشابهی علیه فرانسه در شهرهای دیگر سومالی، از جمله «آدادو» برگزار شد.

ده‌ها هزار نفر از مردم بنگلادش نیز روز سه شنبه در اعتراض به هتک حرمت فرانسوی‌ها به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم‌الشأن(ص) در خیابان‌های داکا پایتخت این کشور تظاهرات کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول