اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واریز 126 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از واریز 126 میلیارد تومان به‌ حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده خبر داد.

واریز 126 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان

میرحیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که مطابق قانون شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض ارزش افزوده است. 

این مقام مسؤول با بیان اینکه مبلغ 126 میلیارد تومان واریزی به ‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مربوط به هفت ماه نخست سال است، افزود: از این میزان مبلغ 53 میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌های شهر زنجان بوده و مابقی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سایر مناطق استان واریز شده است. 

رضوی با تقدیر از مشارکت مودیان در پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند، ضمن آنکه حدود یک‌سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم شده است، افزود: اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان و فرزندانشان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است تمام ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول