اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

علما و روحانیون علاوه بر دانش به ارتقا بصیرت نیازمند هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: علما و روحانیون علاوه بر دانش به بصیرت نیز نیازمند هستند و انواع و اقسام مهارتها را نیز باید داشته باشند.

علما و روحانیون علاوه بر دانش به ارتقا بصیرت نیازمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست صمیمی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه ایرانشهر که در حوزه علمیه امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه های علمیه مشعل های هدایت در جامعه هستند و هرچند بتوانیم در جهت پشتیبانی از آن ها گام برداریم و وظیفه ماست و اقدام موثری خواهد بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر ما علما و روحانیون در مسیر پیامبران قرار داریم باید بتوانیم رسالت انبیاء را بر دوش کشیم و مسیر پیامبر اکرم(ص) را دنبال کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: پیامبر برای درمان مریضی های روحی همچون یک طبیب در اوج دغدغه مندی و دلسوزی برای مردم بود و همین عامل باعث می شد که منتظر نبود  کسی به او مراجعه کند بلکه خودش می رفت و در جامعه نیاز سنجی می‌کرد و البته باید توجه داشت که در این جهت نیازمند همه ابزارهای هدایتگری هستیم و این ابزار شامل علم، فهم و بینش است تا بتوانیم مسیر درست را خوب تشخیص دهیم.

آیت‌الله محامی کرد: علاوه بر دانش به بصیرت نیز نیازمندیم و انواع و اقسام مهارتها را نیز باید داشته باشیم و این دانش های مهارتی ابزار کار ما هستند.

وی با اشاره به این که وجود روحانی هر جا که باشد پرتو افشانی می کند، ادامه داد: یک روحانی با معنویت در دل های کور مؤثر است و اگر دلبسته دنیا باشیم نمی توانیم موفق عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) اوضاع جامعه را رصد می‌کرد و بعد از پیدا کردن جایگاه غفلت، حیرت و فتنه نقش هدایت‌گری را ایفا می کرد و رسالت یک روحانی همین است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول