اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

درد و دل‌های شنیدنی رئیس هیات فوتبال استان از بی‌مهری به ورزش

رئیس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری از بی‌مهری مسؤولان نسبت به ورزش‌های همگانی به خصوص فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال گلایه کرد.

درد و دل‌های شنیدنی رئیس هیات فوتبال استان از بی‌مهری به ورزش

طهمورث حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص عدم توسعه ورزش فوتبال در استان گفت: عدم وجود حامیان مالی قوی برای باشگاه‌های استان جهت راهیابی به مسابقات کشوری، یکی از دلایل عدم توسعه فوتبال استان است.

رئیس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری افزود: استان‌های مجاور ما سالیانه میلیاردها تومان به ورزش خود تزریق می‌کنند ولی استان‌ ما از این موهبت‌ها محروم است و این عدم وجود اسپانسر و حامیان مالی در استان باعث شده که فوتبال استان در رکود باشد.

وی اظهار داشت: بخش دیگر عدم توسعه ورزش به خصوص فوتبال استان عدم اراده مسوؤلان استانی است مسؤولان استان چه بومی چه غیربومی به ورزش و به خصوص فوتبال علاقه‌ای نشان نداده‌اند و این در صورتی است که می‌توانند به ورزش کمک کنند و بودجه‌ برای ورزش استان اخد کنند ولی این کمک را دریغ می‌کنند درصورتی که می‌توان پتانسیل استان را به کل کشور شناساند.

در استان ما فرهنگ حمایت از ورزش ضعیف است و سالیان متمادی طول می‌کشد تا حمایت از ورزش اتفاق بیافتد

حیدری خاطرنشان کرد: در استان ما فرهنگ حمایت از ورزش ضعیف است و سالیان متمادی طول می‌کشد تا حمایت از ورزش اتفاق بیافتد از رموز پیشرفت استان‌های مجاور در ورزش اهمیت به ورزش به خصوص ورزش حرفه‌ای است  که در استان ما مشاهده نمی‌شود.

رئیس هیات فوتبال استان عنوان کرد: در سال‌های گذشته در توسعه باشگاه‌های ورزشی موفق عمل کرده‌ایم و از حدود ۹ باشگاه به ۵۰ باشگاه به ثبت رسیده در استان رسیده‌ایم که در پایه‌های فوتبال فعالیت می‌کنیم و فوتبالیست‌های خوبی در رده نوجوانان و جوانان به تیم‌های سایر استان‌ها و تیم ملی راه یافته‌اند.

چهارمحال و بختیاری در ورزش گروهی ضعیف است چون ورزش‌های گروهی هزینه‌بر هستند

وی تاکید کرد: استعدادهای فوق‌العاده‌ای در استان وجود دارد که به دلیل فیزیک بدنی و سکونت در موقعیت جغرافیایی خاص برای ورزش حرفه‌ای مناسب هستند که اگر شرایط مهیا باشد می‌توانند در لیگ‌های برتر و تیم ملی موفقیت کسب کنند.

حیدری بیان کرد: استان ما در ورزش انفرادی موفق است چراکه هزینه ورزش انفرادی کمتر است از طرفی فرد با تلاش خود به موفقیت می‌رسد که این اتفاق در ورزش گروهی نمی‌افتد زیرا هزینه‌های ورزش گروهی زیاد است.

پتانسیل‌های بالقوه فوتبالی چهارمحال زیاد است

رئیس هیات فوتبال استان افزود: در فوتبال کشور تنها دو داور بین‌المللی وجود دارد که به باشگاه‌های جام آسیا دعوت‌ شده‌اند و  موعود بنیادی‌فرد داور بین‌المللی فوتبال از استان چهارمحال و بختیاری است؛ استان ما ۶ داور و کمک داور در لیگ برتر و ۳۰ داور در رده‌های مختلف فوتبال دارد و این برتری ما را نسبت به استان‌های توسعه یافته نشان می‌دهد که به دلیل پتانسیل و فیزیک بدنی ورزشکاران است.

وی توضیح داد: فوتبال چهارمحال و بختیاری بیش از نیمی از بیمه استان را به خود اختصاص داده است و ورزشکاران پرتلاشی در استان داریم ولی حامیان و شرایط را فراهم نکرده‌ایم.

سقوط تیم فوتبال ساحلی چلیچه به دلیل نداشتن حامی مالی بود

حیدری تاکید کرد: در فوتبال ساحلی استان ما جزو موفق‌ترین‌ها بود که چندین سال در لیگ برتر کشور تیم شهدای چلیچه حضور داشت ولی به علت  عدم حمایت مالی با مشکلات اقتصادی مواجه شد و سقوط کرد، در فوتسال نیز با تیم چینی همگام در لیگ برتر حضور داریم که شرایط خوبی داشتیم و اگر از این تیم حمایت شود به لیگ برتر صعود می‌کند که در حال حاضر با مشکل مالی مواجه است.

رئیس هیات فوتبال استان اظهار داشت: با توسعه باشگاه‌ها و مدارس فوتبال سالانه در استان استعدادیابی صورت می‌گیرد ولی امسال با وجود کرونا با مشکل مواجه شدیم تاکنون ۲ امتیاز لیگ دسته ۲ برای استان گرفته‌ایم ولی متاسفانه با عدم حمایت سقوط کرده‌اند.

تیم دیریژنو فرخشهر چند سال در لیگ برتر خوش درخشید ولی به علت مشکلات مالی به استان اصفهان واگذار شد و ما هم اکنون محروم هستیم.

 

وی در خصوص ورزش بانوان عنوان کرد: در فوتبال بانوان اگر فرهنگ ورزش در استان جا بیافتد و حمایت مسوؤلان صورت گیرد بانوان  استان در ورزش می‌درخشند تیم دیریژنو فرخشهر چند سال در لیگ برتر خوش درخشید ولی به علت مشکلات مالی به استان اصفهان واگذار شد و ما هم اکنون محروم هستیم.

حیدری در خصوص حضور نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش خاطرنشان کرد: حضور نماینده استان در کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان می‌تواند به ورزش استان کمک کند که در این راستا کلنگ استادیوم ۱۵ هزار نفری در استان زده شد که نوید توسعه و استفاده از پتانسیل استان را می‌دهد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول