اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار شهر دیشموک افسار گسیخته است

امام جمعه دیشموک گفت: مسوولان باید برنامه‌ریزی کنند و نظارت کافی در بازار دیشموک را داشته باشند و در بازار شابنه روز حضور پیدا کنند و بر بازار نظارت داشته باشند.

بازار شهر دیشموک افسار گسیخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رواند اظهار کرد: تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی لازم و ضروری است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه حضوری با مسوولان اشاره کرد و گفت: دیدار مقام معظم رهبری با مسوولان بعد از 9ماه نشانه و پیامی بر بسیار قائل اهمیت موضوع ویروس منحوس کرونا است .

امام جمعه دیشموک گفت: در مورد ویروس کرونا و اهمیت توجه مردم به مسائل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و این که این مسئله دارای اهمیت و ایجاد بحران در کشور است باید برای مردم واضح و روشن باشد که وضعیت خیلی جدی است.

وی اذعان کرد: با توجه به مبتلا شدن بالا به ویروس کرونا و جان دادن بسیاری از عزیزانمان در کشور زنگ خطری برای تهدید جدی سلامت انسانها به صدا درآمده است.

راوند ضمن توصیه مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جدی گرفتن اهمیت موضوع تاکید کرد: مسوولان و مردم استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و مخصوصا ضدعفونی کردن جایگاههای پرتردد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دولت الکترونیک که از توصیه‌های مهم رهبری بود اگر مورد توجه دولت‌های دیگر قرار می‌گرفت تا الان خیلی از مشکلات ما حل بود و فرصت‌سوزی مسوولان در خصوص این امر مهم باعث ایجاد مشکلات در کشور شد.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اصل اولویت‌دار جامعه ما حفظ انسجام درونی و اتحاد ملی است و پرهیز از انتقادهای بی‌پروا که بهانه‌است برای نفوذ دشمن که به دیواره نظام ضربه وارد کند و باید مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان و مدیران ارشد کشوری باید به این نکته توجه داشته باشند و قدر این حمایت به هنگام و به موقع مقام معظم رهبری را یک فرصت مناسب بدانند و دنبال حاشیه‌سازی نباشند.

راوند گفت: مسوولان باید تلاش مضاعف مدیریت جهادی و تصمیم‌گیری برای اجرای سنجیده و هوشیارمندانه و گره‌گشایی از مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار بدهند تا بتوانند رضایت مردم که همان رضایت خدا در این فرصت باقیمانده بدست بیاورند و دنبال خدمت بی‌نظیر به این مردم خوب باشند.

وی با اشاره به اینکه مسوولان فکری به حال معیشت مردم بکنند گفت: مسوولان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌ریزی خود قرار بدهند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به اقدام جسارت و هتک حرمت یکی از نشریات مزدور فرانسوی با ساحت مقدس رسول مهربانی‌ها عنوان کرد: این کار نشانه استیصال استکبار جهانی در مقابله با گفتمان اسلام و بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: این هتک حرمت عجز و ناتوانی دولت فرانسه را نشان داده است و این را بدانند این نشانه عجزشان مقابل مکتب توحیدی است.

راوند خاطرنشان کرد: دیگری مسئله فلسطین است که با این کارشان می‌خواهند مسئله فلسطین از مسئله اولویت‌دار جهان اسلام کنار برود که هم‌اکنون دنبال این هستند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و پاسخ رهبری به این هتک حرمت عنوان کرد: پاسخ رهبری به این هتک حرمت پیامی دارای مفهوم خاص است که به جوانان فرانسه بیداری اسلامی را یادآوری نمود.

راوند گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این کار احمقانه توهین به شعور ملتی است که این رئیس جمهور را به  ریاست جمهور فرانسه را انتخاب کردند.

وی گفت: اولا رهبر معظم انقلاب در این پیام رئیس جمهور فراسنه را مورد خطاب قرار نداد و دولت فرانسه را هم مورد خطاب قرار نداده است بلکه توصیه به جوانان فرانسه را مد نظر قرار گرفته که جویای حقیقت هستند.

راوند عنوان کرد: این ابزار و کار دقیق دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی از بیان مقام معظم رهبری بدست می‌آید که جوانان فرانسه را به تامل و توجه به این کار رئیس جمهور خودشان انجام می‌دهند.

وی نتیجه این پیام را در بیداری جوانان فرانسه دانست و با اشاره به قضیه هلوکاست و ازادی بیان متفاوت رئیس جمهور توپ را در میدان خود انها انداخت  و ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس توسط رئیس جمهور فرانسه، جوانان فرانسه را بیداری اسلامی فرا خواند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر دیشموک با اشاره به اغاز هفته وحدت گفت: ما در دنیایی قرار گرفته‌ایم که فتنه‌ها ما را محاصره کرده‌اند و برخی‌ها دنبال هجمه‌هایی علیه هویت پیامبران ما هستند و از این طریق اسلام را نابود کنند که کور خواندن و این را بدانند نور خدا خاموش نمی‌شود.

وی گفت: این وحدت جهان اسلام اگر به وجود بیاید و اگر شیعه و سنی در برابر مقدسات در کنار هم باشند رئیس جمهور خائن فرانسه و امثال این رئیس جمهور نمی‌توانند از این غلط‌ها بکنند و به پیامبر توهین کنند.

راوند با اشاره به وضعیت افسار گسیخته بازار در شهر دیشموک اشاره کرد و گفت: تک تک ما باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم و در بازار ما باید انصاف حاکم باشد.

وی گفت: در بازار ما باید انصاف بر حسب شرع مقدس باشد و نباید بازاریان ما جنس را برحسب گران شدن کالا در تهران به مردم بفروشند چرا که کالا خریداری شده از قبل در مغازه‌ها موجود است .

راوند گفت: هنوز کالا از قبل در مغازه موجود است و با گران شدن کالا در تهران در دیشموک هم به همان گرانی به فروش می‌رسد.

وی گفت: این انصاف نیست که در بازار دیشموک گرانفروشی وجود داشته باشد آن هم کالای موجود در دو مغازه که در یک روز خریداری می‌شود با قیمت‌های متفاوت به فروش برسد.

راوند ضمن توصیه به مسوولان که شبانه‌روز در بازار نظارت داشته باشند گفت: اگر کسی قانون معاملات را نمی‌داند از دیگران این قوانین را بپرسند چون از نظر شرعی گرانفروشی کاری حرام است.

وی با بیان اینکه در بازار دیشموک کالاها روز به روز در حال افزایش قیمت است گفت: مسوولان باید برنامه‌ریزی کنند و نظارت کافی در بازار دیشموک را داشته باشند و در بازار شبانه روز حضور پیدا کنند و بر بازار نظارت داشته باشند.

 

انتهای پیام /82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول