اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیگیری فارس نتیجه داد/ ضرب‌الاجل استاندار گلستان برای حل مشکلات بازرسان

بازتاب دغدغه‌های بازرسان گلستان با انتشار مطلب «روایت بازرسانی که شیر بی‌یال و کوپال شدند» در خبرگزاری فارس، واکنش استاندار گلستان را برانگیخت تا در بازدیدی سرزده از ساختمان سابق بازرگانی، پیگیر مطالبات این قشر باشد.

پیگیری فارس نتیجه داد/ ضرب‌الاجل استاندار گلستان برای حل مشکلات بازرسان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس صبح امروز در بازدید سرزده از ساختمان سابق بازرگانی استان که در پی انتشار مطلب خبرگزاری فارس با عنوان «روایت بازرسانی که شیر بی‌یال و کوپال شدند» صورت گرفت پای صحبت‌ها و دغدغه‌های تعدادی از بازرسان سازمان صمت استان نشست تا در اقدامی ضرب‌الاجلی، مشکلات این قشر بررسی و برطرف شود  و نتیجه این اتفاق بتواند رضایتمندی مردم را در نظارت جدی بر بازار؛ تقویت و تشدید کند.

بازرسانی که معتقد بودند معضلات اقتصادی استان باید از زبان کسانی که در کف جامعه رسالت نظارت و کنترل بازار را برعهده دارند، شنیده شود نه فقط از زبان اقتصاددانان و تولیدکنندگان؛ امروز در اتفاقی تحسین‎برانگیز گفت‌وگویی بی‌واسطه و بی‌پرده بین استاندار و بازرسان شکل گرفت تا شاید نتیجه آن با حل مشکلات بازرسان بتواند گره کور نظارت بر بازار را به نفع مردم رقم بزند.

 

دغدغه‌هایی که بازرسان نسبت به رفع آن از استاندار گلستان مطالبه داشتند چرایی حذف معاونت بازرسی و برگرداندن جایگاه اسمی این معاونت، حذف ادارات زیرمجموعه بازرسی، تبدیل وضعیت اشتغال، افزایش حقوق و درخواست پاداش، حمایت و پشتیبانی عملی از بازرسان بود.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان در بازدید سرزده از ساختمان سابق بازرگانی استان ضمن قدردانی از خبرگزاری فارس در بازتاب دغدغه‌های بازرسان بر حل ضرب الاجلی مشکلات مجموعه بازرسان تاکید کرد.

اولین اتاقی که استاندار گلستان ساعت 8: 30 دقیقه صبح در بدو ورود به ساختمان بازرگانی بازدید کرد «ستاد خبری دریافت گزارشات کتبی مردم» بود و ضمن خداقوت و تبریک به بازرسان این بخش خواستار پیگیری مطالبات مردم شد، حسین طلوعیان رئیس سازمان صمت استان گلستان در این بازدید پیرامون تعدد ساختمان‌های اداری زیرمجموعه سازمان صمت گلایه کرد و هادی حق شناس قول مساعد داد تا مجوز تجمیع این ساختمان ها را در محل جدید پیگیری کند.

*60 بازرس قراردادی چشم انتظار تعیین تکلیف اشتغال

بازرسان سازمان صمت از هادی حق شناس به عنوان نخستین استانداری که از نزدیک جویای مسائل حوزه بازرسی شدند قدردانی کردند و به این نکته اشاره داشتند که 60 بازرس قراردادی در استان وجود دارند که چشم به حمایت مسوولان متولی دوختند تا وضعیت آنها هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

* شماره تلفن استاندار و رئیس سازمان صمت را در اختیار مردم بگذارید

بخش «اطلاعات و تلفنخانه» اتاق دیگری بود که استاندار گلستان در بازدید سرزده به آنجا رفت و ضمن خداقوت روز بازرس به تلاشگران این بخش گفت که اگر مردم برای حل مشکلات خود شماره تلفن رئیس سازمان را بخواهند به آنها شماره می‌دهید؟ که با پاسخ منفی کارمند اداره مواجه شد که ما اجازه چنین کاری را نداریم؛ و استاندار گلستان خطاب به آن فرد گفت: شماره تلفن رئیس سازمان را در اختیار مردم بگذارید حتی شماره تلفن بنده را می‌توانید بدهید.

بخش دیگر این بازدید مربوط به کارشناسان اداره امور مشارکت های مردمی و پاسخگویی به شکایات بود، استاندار گلستان به سان یک خبرنگار سوالاتی از روند خدمت افراد در جایگاه مسوولیت شان می‌پرسید، بانویی با 12 سال خدمت که بازرس بخش گروه کالایی مرتبط با بانوان بود بازدیدهایی بر اساس پیگیری شکایت‌های مردمی انجام می‌داد، بانوان کارمند در این حوزه نسبت به کارهای آماری، عملی و میدانی «بازدید از آرایشگاه، خیاطی، استخر و...» اقدام می‌کنند.

* پاسخ بازرسان به شایعه خروج شن و ماسه از گلستان

بخش روابط عمومی، بخش کارشناسان اداره امور اصناف و تشکل‌ها، بخش کارشناسان بازرسی و کشف کالای قاچاق از جمله اتاق‌هایی بود که استاندار گلستان در بازدید سرزده مورد توجه قرار دادند، هادی حق شناس خطاب به کارشناسان کشف کالای قاچاق گفت: شایعه‌ای مبنی بر اینکه شن و ماسه استان به خارج از استان برده می‌شود صحت دارد که با این پاسخ مواجه شد: پلیس راه باید مانع این کار شود، بازار خوبی در خارج از استان وجود دارد که شن و ماسه شسته شده را تنی 80 هزار تومان خریداری می‌کنند در حالیکه در داخل استان تنی 50 هزار تومان به فروش می‌رود، این اقلام مشمول قیمت گذاری دولتی نیست.

بازدید از بخش بازرگانی، حراست، دبیرخانه بازرسی، نظارت بر سوخت مایع، بخش نظارت بر کارخانجات از دیگر بخش‌هایی بود که مورد بازدید استاندار قرار گرفت، در حین این بازدیدها ارباب رجوعی به استاندار گلستان مراجعه کرد و گفت: یک مجموعه بزرگ و تخصصی برای مهدکودک‌ها داریم که طرح آن در کشور ثبت شده است و طبق این طرح ما مربی مهد را به خانه اعزام می‌کنیم اما بهزیستی در این زمینه با ما همکاری ندارد، استاندار همان جا دستور پیگیری این مطالبه مردمی را داد.

*جریمه 100 میلیون تومانی یک واحد مرغداری در گلستان

اتاق شماره 20 ساختمان بازرگانی؛ مربوط به بازرسی اقلام مرغ، تخم و مرغ، گوشت و اقلام خودرویی بود، هادی حق شناس استاندار گلستان از کارشناسان این بخش سووال کرد که قیمت‌ها را بر چه مبنایی کنترل می‌کنید، مصوبه تهران یا ستاد تنظیم بازار گلستان؛ که پاسخ کارشناسان اینگونه بود اجرای مصوبات فصل الخطاب است، هادی حق شناس در سوال دیگری مطرح کرد سنگین‌ترین جریمه‌ای که تا به حال داشتید چقدر بوده؟ که کارشناس بخش جواب داد اتحادیه‌هاییی که بدون هماهنگی قیمت‌ها را بالا می‌برند مشمول جریمه می‌شوند بالاترین جریمه 100 میلیون تومان برای یک واحد تخمگذار بود، گاهی ممکن است این جریمه بنا بر نظر قاضی دو تا پنج برابر بیشتر شود و گاهی با مدارک و ادله معتبر این رقم جریمه تغییر کند. استاندار نیز در پاسخ گفت: اینجا ممکن است خواص ناراحت شوند اما نفع آن برای عوام است.

در پایان این بازدید لوح تقدیرهایی که توسط بخش بازرگانی اداره صمت استان گلستان تهیه شده بود به امضای استاندار گلستان رسید تا خداقوت و دلگرمی برای خدمات صادقانه بیشتر بازرسان استان گلستان شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول