اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توان نیروهای مردمی در کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با کرونا؛ بایدها و نبایدها

نیروهای داوطلب و مردمی در قالب های مختلف از جمله تشکل های مردم نهاد و بسیجی هستند که همواره آمادگی خود را برای حضور در مراکز درمانی و همچنین سایر اقدامات دیگر اعلام کرده اند.

توان نیروهای مردمی در کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با کرونا؛ بایدها و نبایدها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج طبق آن چه که آمارهای رسمی می گویند و همواره در ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره می شود آمار بالاتر از میانگین کشوری ابتلا و شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر نقاط کشور است.

در سوی دیگر میدان کمبود تجهیزات و زیرساخت های درمانی استان و همچنین کمبود کادر درمان موجب بروز نگرانی شدید به خصوص در یک ماه اخیر شده است و مسوولان استانی را به فکر وا داشته تا تدبیری برای این معضل بزرگ اتخاذ کنند.

در سوی دیگر قضیه نیروهای داوطلب و مردمی در قالب های مختلف از جمله تشکل های مردم نهاد و بسیجی هستند که همواره آمادگی خود را برای حضور در مراکز درمانی و همچنین سایر اقدامات دیگر اعلام کرده اند.

در آخرین نشست ستاد کرونای استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد نماینده تشکل های مردمی و داوطلبین اظهار کرد: نباید مردم تناقضی در رفتار و گفتار مسوولان مشاهده کنند و خود مسوولان قبل از هر چیز عامل به دستورات ستاد کرونا باشند و قبل از همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی در ادامه با بیان این که ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بازوی مردمی دارد افزود: باید بستر لازم برای ورود نیروهای مردمی در استان فراهم و از توان نیروهای داوطلب بهتر استفاده شود.

این فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سخت‌گیری بسیار زیادی برای حضور نیروهای مردمی برای مثال در بیمارستان‌ها می‌شود افزود: نیروهای خادمیار می توانند با توجه به تخصصی که هر یک در زمینه‌های مختلف دارند یار و همراه مسوولان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی باشند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی هرگونه همکاری با ستاد کرونای استان را دارد.

در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و در ماه های اولیه از اسفندماه تا بخشی از بهار امسال نیروهای مردمی حضوری فعال برای کنترل بیماری کرونا در استان داشتند که برای نمونه اولین گروه های ضربتی مقابله با ویروس در شهرستان دنا و شهر سی سخت راه اندازی شدند و به کل مسیرهای ورودی و خروجی این شهر را تحت کنترل خود در آوردند که البته تا حدودی موجب ایجاد وضعیت سفید در این شهرستان شد.

اما این تنها بخشی از موضوع بود و دیدیم و شنیدیم که بسیاری از افراد حاضر در مبادی ورودی و خروجی شهر سیسخت در قالب ایست بازرسی به کرونا مبتلا شدند که نشان دهنده تعامل کمتر دولتی ها با نیروهای داوطلب مردمی بوده است و در صورتی که آموزش های لازم داده می شد و نظارتی بر کار نیروهای مردمی بود به این مشکل بر نمی خوردند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول