اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیان دغدغه‌های رتبه برتر کنکور دکتری برای ادامه تحصیل و اشتغال

رتبه برتر کنکور دکترا با بیان اینکه جذب در شرکت‌های دولتی از دغدغه‌های فارغ التحصیلان مهندسی نفت است، گفت: از برخی دانشجویان حمایت‌هایی در ارتباط با هزینه و خوابگاه و ... صورت می‌گیرد اما من هنوز هیچ حمایتی را ندیدم و انتظار دارم تا مسؤولان استان و شهرم از بنده حمایت کنند.

بیان دغدغه‌های رتبه برتر کنکور دکتری برای ادامه تحصیل و اشتغال

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی|میلاد نوبخت‌جویباری که در کنکور دکترا حائز رتبه برتر شده است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از شهرستان ساری اظهار کرد: در سال ۹۲ در رشته مهندسی مخازن نفت کارشناسی دانشگاه شیراز قبول شده بودم و رتبه اول را در بین ورودی‌ها از لحاظ معدلی کسب کردم، بعد با سهمیه استعداد درخشان از طریق بنیاد علمی نخبگان و بدون کنکور پذیرش دانشگاه صنعتی شریف را در دوره ارشد گرفتم.

وی با بیان اینکه همه رشته‌های تحصیلی‌ام مهندسی نفت و گرایش مهندسی مخازن نفت بود، افزود: سال ۹۶ کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف را بدون کنکور قبول شدم و در دوره ارشد هم در دانشگاه شریف رتبه اول را در بین ورودی‌های‌مان کسب کردم و سپس برای دوره دکترا کنکور دادم و در رشته مهندسی نفت که دو قسمت بوده یک قسمت کنکور و یک قسمت مصاحبه، رتبه ۴ آوردم و در مجموع رتبه اول را کسب کردم و دانشگاه صنعتی شریف قبول شدم.

رتبه برتر کنکور دکترا در ادامه افزود: در کشور ما تقریبا همه چیز به صنعت نفت مربوط است، نفت رشته‌های مختلفی دارد اما مهندسی مخازن بیشتر بر روی شبیه‌سازی عملکرد مخازن کاربرد دارد و پیش‌بینی عملکرد مخزن در آینده و اینکه چه سناریویی استفاده کنیم تا تولید بیشتری از مخازن داشته باشیم و ضریب بازیافت مخازن را بالا ببریم. 

نوبخت با بیان اینکه من در پایان‌نامه دوره ارشدم روی استفاده از ذرات ژل پیش‌ساخته کار کردم، خاطرنشان کرد: یک ژل پیش ساخته‌ای جدیدی را تولید کردم و با استفاده از آن توانستم تولید آب از مخازن را کنترل کنم که باعث می‌شود که آن مخازن درصد بازیافت خیلی بالایی داشته باشد.

وی در ارتباط با کاربردهای این رشته تحصیلی بیان کرد: مهندسی مخازن در حیطه مدیریتی مخزن است، عملکرد مخزن را کار می‌کنیم که نرخ تولید و اینکه چه سناریویی را به کار ببریم که بتوانیم به بالاترین حد ضریب بازیافت برسیم.

رتبه اول کنکور دکترا در رشته مهندسی مخازن با اشاره به اینکه امسال قبولی‌های این رشته حدود ۲۰ نفر بوده است، افزود: برخی از دوستانم در شرکت‌های نفتی خصوصی مشغول به کار شدند، چیز مشخصی وجود ندارد از اینکه که آزمون می‌دهیم و قبول می‌شویم اتفاقا یکی از دغدغه‌های اصلی بچه‌ها همین است که بتوانند در شرکت‌های دولتی جذب شوند در شرکت‌های خصوصی که خیلی راحت سره کار می‌روند اما دولتی شرایط سخت است، من خودم بیشتر به دنبال این هستم که هیأت علمی و یا استاد دانشگاه شوم خیلی به شرکت ها فکر نمی‌کنم.

نوبخت با بیان اینکه فعلا کلاس‌ها غیرحضوری و فشرده برگزار می‌شود، بیان کرد: درخواستم این است که از ما حمایت شود، در دانشگاه که کارشناسی ارشد می‌خواندم در پروژه‌های درسی مقاطع پایین‌تر همکاری می‌کردم کمی از هزینه‌هایم را هم در می‌آوردم، پیشنهادهای کاری بود ولی اما به دلیل فشردگی درس‌هایم نمی‌توانم فعلا کار کنم و نیازمند حمایت هستم. 

وی با طلب درخواست حمایت از مسؤولان شهری بیان کرد: از برخی دانشجویان حمایت‌هایی در ارتباط با هزینه و خوابگاه و ... صورت می‌گیرد اما من هنوز هیچ حمایتی را ندیدم و انتظار دارم تا مسؤولان استان و شهرم از بنده حمایت کنند. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول