اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تأمین روغن مایع مورد نیاز استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد

فرماندار شهرستان اشتهارد با اشاره به کمبود روغن در بازار، گفت: کارخانه تولید روغن مایع در اشتهارد، می‌تواند روغن مورد نیاز استان را تامین کند.

تأمین روغن مایع مورد نیاز استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد

محمد کردی، فرماندار شهرستان اشتهارد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد، با بیان اینکه هرگونه ایمن سازی در مسائل غیرنظامی، می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل محسوب شود، گفت: عملیاتی که باید برای آرامش روانی در حوزه‌های اقتصادی، زیستی و بهداشتی از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یکی از شاخص ترین اولویت‌های کنونی، رفع نقاط حادثه خیز برای سهولت در تردد و یا ایمنی محیط کار برای تامین امنیت  آسایش کارگران، در حوزه پدافند غیرعامل قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل در اشتهارد، افزود: با توجه به شرایط خاص شهرک صنعتی اشتهارد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی ایران، افزایش مسیر دسترسی برای ورود و خاروج کالا  در شرایط بحرانی و ایجاد دومین راه ورودی و خروجی در شهرک صنعنی اشتهارد در اولویت قرار گرفته است.

فرماندار اشتهارد گفت: همچنین برگزاری مانورهای شیمیایی، کلاس‌های آموزشی برای نیروهای عمل کننده به ویژه آتش نشانی، ایمن سازی شرایط ابزار آلات و ادوات لازم در مواقع بحران  و ترمیم و رفع نقاط حادثه خیز در مسیرهای ترددی  شهرستان از جمله اقدامات اولویت دار حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان اشتهارد است‌.

وی با اشاره به دغدغه اخیر مردم برای کمبود روغن خوراکی در بازار، گفت: یکی از بزرگترین کارخانجات تولید روغن مایع در اشتهارد قرار دارد که با ظرفیت کامل در حال تولید است و طبق برنامه ریزی‌ها و تعهد شرکت،  این واحد تولیدی با مدیریت صحیح در توزیع، می‌تواند نیاز کل استان را مرتفع کند.

کردی با بیان اینکه با وجود این کارخانه مشکلی برای تولید روغن نداریم؛ بر ضرورت ساماندهی مراکز عرضه با مدیریت صحیح و حمایت مسؤولان ذیربط، تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت تولید و ذخیره این کارخانه،  باید تلاش کنیم دغدغه روانی مردم برای تهیه روغن را تامین کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: به مردم قول می‌دهیم در حوزه ذخیره‌سازی و مواد اولیه تهیه روغن، هیچ مشکلی نخواهیم داشت و فقط با خویشتن داری و نظارت بر مکان‌های عرضه، شرایط موجود را مدیریت کنیم. 

فرماندار اشتهارد در بخش دیگری با اشاره به وجود بیش از دو هزار واحد تولیدی درشهرک صنعتی اشتهارد، در خصوص نظارت بر آلایندگی کارخانجات، اظهار کرد: لیست کارخانجات آلاینده توسط اداره محیط زیست احصا شده و به صورت مستمر بررسی می شود و تعهدات لازم برای تجهیز به سیستم فیلتراسیون از آنها اخذ شده است. 

وی با بیان اینکه متخلفان در خصوص آلایندگی محیط زیست، مورد شناسایی قرار گرفتند، افزود:  کسانی که قصد سواستفاده از غفلت نیروهای اداری در ساعات پایانی شب و آلوده کردن فضای تنفسی شهر را داشته باشند و خلاف تعهدات عمل کنند؛ ترجیح می دهیم نباشند و با آنها برخورد می کنیم چرا که  برای حفظ سلامتی مردم با کسی شوخی نداریم. 

فرماندار اشتهارد بیان کرد: بیش از دو میلیارد تجهیزات فیلتراسیون توسط دو کارخانه خریداری شده و کارخانجات شهرک صنعتی اشتهارد موظفند؛ ظرف مهلت زمانی کوتاهی به فیلتراسیون مجهز شوند.

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول