اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد هشت درصدی احداث و تکمیل مسکن مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری فعالیت عمرانی برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.

رشد هشت درصدی احداث و تکمیل مسکن مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در جریان بازدید از تعدادی از واحد مسکونی در حال احداث مددجویی در روستای "آلتین کُش" در بخش طارم سفلی بیان کرد: یکی از گران ترین و در عین حال با ارزش ترین خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) به ولی نعمتان تحت حمایت، تأمین مسکن برای خانواده های واجد شرایط است.

وی ادامه داد: تأمین مسکن با موانع و پیچ و خم های مختلفی روبروست چراکه تأمین زمین در گام نخست و ساخت آن دشواری های خاص خود را دارد، لکن علیرغم این مشکلات، برنامه کمیته امداد بر تأمین مسکن نیازمندان است چراکه مددجوی فاقد مسکن با چالش های مختلف اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای تأمین مسکن نیازمندان تفاهم نامه ای با استانداری قزوین به امضاء رسیده است که براساس این تفاهم نامه در صورت تأمین زمین برای مددجویان در هر نقطه ای از استان، احداث مسکن مددجویی از سوی این نهاد به سرعت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت ها در بخش مسکن، به ویژه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در روند تأمین مسکن مددجویی تأثیرگذار بوده است ولی خوشبختانه به کمک نیکوکاران این روند نه تنها متوقف نشده بلکه در بخش هایی نیز شاهد رشد فعالیت های عمرانی حوزه مسکن هستیم.

حق گویان اعلام کرد: در زمینه کمک به احداث و تکمیل مسکن در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۱۷ واحد مسکونی و در شش ماهه اول سال جاری ۱۲۶ واحد مسکونی اجرایی شده که میزان عملکرد مزبور رشد هشت درصدی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان کلنگ احداث دو هزار واحد مسکونی روستایی برای نیازمندان به زمین زده شد که حدود هزار واحد آن برای نیازمندان تحت حمایت این نهاد ساخته می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به واحدهای مسکونی بازدید شده اظهارداشت: بخشی از هزینه های احداث این واحدها با کمک خیران و بخشی از محل زکات تامین شده است که این امر نشان می دهد نباید از ظرفیت زکات غافل شویم.

وی یادآورشد: زکات و کمک خیران و نیکوکاران ظرفیت بالقوه ای است که با استفاده از این توان به دستاوردهای خوبی در خدمت به محرومان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول