اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی برداشت 67 هزار تن چغندر قند از مزارع چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۷ هزار تن چغندر قند از یک هزار و 800 هکتار از اراضی استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 67 هزار تن چغندر قند از مزارع چهارمحال و بختیاری

حسین برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به آغاز برداشت چغندر قند، گفت: برداشت چغندر قند از سطح مزارع استان تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۴۴ هزار تن چغندرقند برداشت شده است افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۷ هزار تن چغندر قند از یک هزار و 800 هکتار از اراضی استان برداشت شود.

برزگر خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو چغندر قند با تفاله و عیار۱۶، 724 تومان است و بیشترین برداشت از شهرستان‌های کیار، شهرکرد و بروجن است و زمان‌بندی لازم برای تحویل چغندر قند توسط کشاورزان نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کیار رتبه اول تولید چغندر قند هم در میزان سطح هم در تولید را دارد و رکورد تولید چغندر قند در این شهرستان در هکتار بیش از صد تن تایید شده است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول