اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چند واحد مسکونی و اداری تبریز در حریم گسل قرار دارند؟

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۶ حریم اصلی در استان وجود دارد به طوریکه در شهر تبریز ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان داخل حریم کار شده که برخی ساختمان‌های جدید الاحداث وجود دارد و ۱۱۵ ساختمان مهم نیز در حریم هستند.

چند واحد مسکونی و اداری تبریز در حریم گسل قرار دارند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالقاسم سلطانی امروز در نشست خبری به مناسبت "هفته پدافند غیرعامل و تشریح عملکرد کارگروه راه و شهرسازی" اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک امر بسیار مهمی است به طوریکه هر گونه اقدامات و خدمات باید با خمیر مایه پدافند غیرعامل باشد که در حیطه فعالیتی ما نیز مصادق زیادی دارد. 

وی افزود: به عقیده بنده باید در زندگی شخصی نیز تهدیدات را به حداقل رساند و همه این آفندها را مد نظر قرار داد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره بر اینکه هر اندازه در حوزه پدافند غیرعامل خوب عمل کنیم و فرهنگ‌سازی داشته باشیم، قطعا نتایج بهینه نیز کسب خواهیم کرد، افزود: تمام اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت بحران جایگاه دارد به طوریکه زمانی یک لاین در جاده‌ها داشتیم و الان به ۴ لاین رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: حتما در کنار پل و جاده اصلی حتما یک کنارگذر داریم. 

سلطانی بیان کرد: ۴۷۰ کیلومتر آزاد راه در حال ساخت است که در مدیریت بحران، تخلیه شهر، توزیع ترافیک نقش اساسی خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه قبلا تمام گسل‌ها در نقشه یک ۲۵ هزارم بود که دقت را پایین می‌آورد، گفت: از یکسال پیش تمام گسل‌ها با پایه جی آی اس تفکیک شد و الان دقیقا نقطه را نشان می‌دهد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۶ حریم در استان وجود دارد، ابراز کرد: ۶ حریم اصلی وجود دارد به طوریکه در شهر تبریز ۱۹ هزار و ۹۰۷ ساختمان داخل حریم کار شده است که برخی ساختمان‌های جدید الاحداث وجود دارد و ۱۱۵ ساختمان مهم نیز در حریم هستند. 

وی ادامه داد: ۱۴ اداره دولتی، ۴۳ بازار سنتی، یک واحد بهداشتی، ۲۱ مراکز درمانی، ۲۳ پمپ بنزین، ۴ مکان تفریحی گردشی، یک ایستگاه آتش‌نشانی، ۶۰۲ واحد صنعتی، ۴ مرکز فرهنگی هنری و در نهایت ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در گسل قرار دارند. 

سلطانی متذکر شد: به هیچ وجه در این محدوده گسلی اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم به طوریکه برنامه جابجایی به پروژه شهرک جوانان، آخر یوسف‌آباد، طلائیه (فاز یک و دو)، کرکج منتقل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری، آیین‌نامه و ضوابط برای انتقال و جابجایی و بازآفرینی ابلاغ خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: نکته جالب این است که هیچ بافت تاریخی در محدوده گسل قرار ندارد و این نشان از آگاهی پیشینیان ما است که در این محدوده‌ها، هیچ‌گونه ساخت و سازی نکرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر ۶ گسل اصلی با طول بیش از ۱۰ کیلومتر، تعداد زیاد گسل غیرفعال و فرعی هم داریم که شهر و استان را فرا گرفته است. 

سلطانی به طرح بازآفرینی و مدیریت بحران در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبارات طرح‌های تفصیلی از اعتبارات بازآفرینی دریافت می‌شود.

وی با انتقاد از ضعف مفصل‌ها در اتصالات برون‌شهری، عدم وجود تقاطع‌های غیرهم سطح مناسب و خروجی و ورودی‌ها، گفت: اتوبان پیامبر اکرم( ص)، اتصال خوبی ندارد و با تامین اعتبارات این موضوعات جزو اولویت قرار خواهند گرفت. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: آزادراه تبریز ارومیه(در محدوده شمالی ۴۰ کیلومتری تبریز هنوز واگذار نشده است ولی ۵۰ درصد پیشرفت کار)، رینک دوم جنوبی تبریز(با پیشرفت ۱۰ درصدی)، آزاد راه تبریز مرند بازرگان (با پیشرفت قابل ملاحظه تا مرند)، بزرگراه تبریز به سهند ( تقریبا تمام شده است و ۹۲ درصد پیشرفت)، آزاد راه مراغه به هشترود( ۳۳ درصد پیشرفت)، بزرگراه خواجه به ورزقان با پیشرفت ۵۳ درصدی است. 

وی به پروژه‌‌های ریلی و راه‌آهنی استان اشاره کرد و گفت: پروژه تبریز به میانه با ۸۶ درصد پیشرفت عملیات و پروژه بستان‌آباد_سراب با ۱۳ درصد پیشرفت کار روبه‌روست. 

سلطانی با خبر از تاسف از برخی وعده‌ها که به دلیل افزایش قیمت‌ها گفت: بحث‌های سوداگری، افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها منجر شده تا پروژه‌های عمرانی در شرایط حساس و ویژه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: من ۱۵ سال از تبریز دور بودم و وقتی به تبریز آمدم با وضعیت وخیم برخی جاده‌ها و آزادراه و بزرگراه‌ها روبرو شدم ولی اقدامات زیادی از سال ۹۷ انجام گرفته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: شرایط جوی استان باعث شده تا درصد جوی مصالح کاهش یابد به طوریکه استان ما از لحاظ مصالح جزو استان‌های محروم می‌باشد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول