اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

گزارش مالی جشنواره تئاتر فجر 38 /«مهدی آشنا» مدیر بخش عکس و پوستر فجر شد

هزینه‌های انجام‌شده برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سامانه شفاف‌سازی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

گزارش مالی جشنواره تئاتر فجر 38 /«مهدی آشنا» مدیر بخش عکس و پوستر فجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر شفاف‌سازی اطلاعات، گزارش مالی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که در سال ۱۳۹۸ برگزار شده‌اند، منتشر شد.

گزارش‌های شفاف‌سازی حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار، ابتدا از سوی معاونت‌ها به کمیته شفاف‌سازی وزارتخانه ارائه و پس از بررسی و تایید در کمیته، توسط مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

فایل پی‌دی‌اف گزارش مالی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر    و بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر    پیوست خبر شده است.

*مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

مهدی آشنا مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر شد. حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در حکمی مهدی آشنا را به عنوان مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» این رویداد معرفی کرد.

در متن حکم حسین مسافرآستانه خطاب به مهدی آشنا چنین آمده است: «با نظر به تجربیات ارزشمند و شایستگی جنابعالی در خصوص هنرهای تجسمی مرتبط با تئاتر؛ شما را به عنوان مدیر بخش «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» سی‌ونهمین جشنواره‌ تئاتر فجر منصوب می‌نمایم. امیدوارم با آگاهی، خلاقیت و توفیقات الهی در انجام امور محوله موفق باشید.»

عضویت در انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان مطبوعات ایران، فدراسیون جهانی عکاسی فیاپ (FAIP) فرانسه، انجمن عکاسان تئاتر، انجمن آسیفا و... بخشی از کارنامه کاری مهدی آشناست. مدیریت اجرایی بخش عکس سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دبیری بخش عکس بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مدیریت بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن، مدیریت بخش عکس اولین جشنواره بین‌المللی الف، دبیری بخش نگاه هنرمند سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، دبیری بخش پوستر و عکس هفدهمین، هجدهمین، نوزدهمین، بیستمین و بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، دبیری بخش عکس و پوستر سومین جشنواره تئاتر شهر، دبیری بخش پوستر و عکس پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و... بخش دیگری از فعالیت‌های او در حوزه اجرایی است.

این عکاس خبری، تئاتر، سینما و تلویزیون داوری‌های متعدد در جشنواره‌های مختلف هنری را نیز در کارنامه دارد. سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد. 

*پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی برای درگذشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل بنیاد رودکی درگذشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. در پیام مهدی افضلی آمده است: «خبر درگذشت زنده یاد دکتر محمدپور، مدیرکل فقید و پرتلاش فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، موجب تأثر و تأسف شد؛ اینجانب ضایعه درگذشت این جانباز والامقام را به خانواده گرامی، جامعه فرهنگی و هنری و مردم شریف و فرهنگ دوست استان آذربایجان شرقی تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان شکیبایی و تندرستی خواهانم».

*اجرای «مختلفیم» در آذر ماه

نمایش «مختلفیم» به نویسندگی و کارگردانی آرمان شیرالی قراراست آذر ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود. این گروه که 9 ماه است مشغول تمرین این نمایش هستند، بیش از پیش نگران اجرا و هزینه های گروه هستند.

آرمان شیرالی طی یادداشتی خواهان محقق شدن رسالت تاریخی خانواده تئاتر شده است. آنچه در ادامه می آید یادداشت این کارگردان است:
یاران،  وقتی صدای حادثه خوابید بر سنگ گور من بنویسید: - یک جنگجو که نجنگید، اما...، شکست خورد. (مرحوم نصرت رحمانی)
اهالی و دوستان تیٔاتر! کسانی که خود را دایه‌دار تیٔاتر می‌دانند و دیگر دوستانی که مصاحبه کردند و در این وانفسای تعطیلی تیٔاتر، سر در لاک خود فرو بردند و...، بدانند؛ ما آفت مزرعه‌ خویشیم که صاحبان زمین بایر خود را رها کرده‌ایم تا...!!! مگر در مدتی که چراغ تیٔاتر دوباره سوسوی خود را برافراشت، حمایتی از اهالی تیٔاتر صورت گرفت!؟ دوستان فرهیخته‌ای (!) که گاه در کافه‌ها و آموزشگاه‌های خود دیده می‌شدند، آیا پول یک وعده نرفتن به کافه‌ خود را صرف خریدِ یک بلیت تیٔاتر نموداند!؟ از کدام هنر حرف می‌زنیم؟ تقاضای کدام کمک و یاری از چه‌کسانی را داریم؟
 دوستانی که در این شرایط دست از تلاش برنداشتند و با جان و مالِ خویش و خویشاوندانـشان ریسک کردند، اول از همه از سوی خود تیٔاتری‌ها تحریم شدند!!!

 رنج امثال ما، که ماه‌ها در پارک و کوه و طبیعت با سختی‌های گوناگون دست از تلاش برنداشتیم، همین مصاحبه‌های پدرسالارانه‌ اهالی تیٔاتر است که به اندازه یک بلیت حاضر به حمایت نبودند؛ حالا هم در حال جهت‌گیری‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌های آتی هستند و... . من به‌شخصه آموختم، توکلْ همیشه به خدا باشد و هرچه مسیر سخت‌تر می‌شود قوی‌تر جلو بروم؛ خدا را شکر می‌کنم. و امیدوارم بجای انتشارِ این دل‌نوشته‌ی من، برای چند لحظه رسالت خود را در این روزهای سرنوشت‌ساز که همان سوسوی کم‌فروغِ تئاتر که ممکن است به خاموشی برسد، سر از لاک خود درآورده، فکر کنند و شعارهای مردم‌پسند خود را رها کرده و رسالت تاریخی خودشان را برای رشد و تعالی تئاتر در این برهه از زمان به منصه‌یظهور برسانند و در کنار ما جوانان و دیگر خانواده‌ی بزرگ تئاتر حضور عملی بیابند.

*مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر «نگاه» تمدید شد

به دلیل استقبال گروه های نمایشی و حمایت از متقاضیان در شرایط کرونایی، مهلت ثبت نام و ارسال آثار این جشنواره تا 26 آبان ماه 99 تمدید شد. بنابر این گزارش؛این جشنواره با محوریت شناسایی استعدادهای برتر تئاتر و گسترش نگاه خلاقانه و مبتکر در حوزه هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مطالعه فراخوان این جشنواره با مراجعه به سایت www.hayaiee.com نسبت به ثبت نام در جشنواره و ارسال آثار خود تا 26 آبان ماه 99 نسبت به ثبت نام و ارسال اثار خود اقدام کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول