اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

295 هکتار از موقوفات اصفهان تعیین تکلیف شد

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 295 هکتار از اراضی مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی استان اصفهان به نام اوقاف سند می‌خورد.

295 هکتار از موقوفات اصفهان تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان و به نقل از وابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصر اصفهانی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسؤولان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان برای تعیین تکلیف ۱۰ مورد موقوفه مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی اظهار داشت: این جلسه به دنبال مصوبه هیأت دولت و مجلس برگزار شده و مصوبات آن لازم الاجرا هستند.

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه موقوفه فیض آباد در شهرستان گلپایگان به مساحت ۲۷ هکتار و ۶ هزار و ۵۱ متر از جمله موارد مورد اختلاف بود که در این جلسه بررسی شد، ابراز داشت: این موقوفه دارای ۵۷ پلاک و به نام موقوفه میرزامختار است که سند آن به نام اوقاف صادر خواهد شد.

وی با اشاره به حل اختلاف ۴۰ هکتار و دو هزار و ۳۳۸ متر از موقوفه امامزاده آقاعلی عباس نیز گفت: اطراف این امامزاده نیاز به پارکینگ و جاده جدید داشت که با ثبت این سند به زودی می‌توان برای این امامزاده پارکینگ و جاده مناسبی را بهره برداری کرد.

نصر اصفهانی حل اختلاف اوقاف و منابع طبیعی بر سر اراضی امامزاده صالح مریم جوزدان در شهرستان نجف آباد را از دیگر موراد بررسی شده در این جلسه اعلام کرد و ادامه داد: این امامزاده با توجه به نوع فیزیکی که دارد نیاز به صحن دیگری داشت و با واگذاری هشت هزار و ۵۴۶ متر به این امامزاده امکان بهره برداری از صحن جدید به وجود می‌آید.

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حل اختلاف اوقاف و سازمان منابع طبیعی بر سر موقوفه مزرعه خلیل آباد شاه بلاغ فریدن که موقوفه ملا محمد قاسم خوانساری بود از دیگر موارد بررسی شده در جلسه مشترک این دونهاد در اصفهان بود، ابراز داشت: کل مساحت این موقوفه ۲۱۰ هکتار و ۵۱۰ متر است که به نام اوقاف سند می‌خورد.

وی به بررسی وضعیت موقوفه «لهرامش» نیز در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: ضلع شمالی جاده این موقوفه جاده ای عبور کرده که موقوفه بوده و به گذر زمان از وقفیت جدا شده و بحث حقوقی ویژه‌ای دارد که پیگیری می‌کنیم، درقسمت جنوبی این جاده نیز ۵۲۳ هکتار در یک مورد و ۷۸۴ هکتار است که در دست بررسی است.

نصر اصفهانی با بیان اینکه موقوفه مسجد آقا اسدالله خوانسار نیز به نفع اوقاف رای گرفت، ادامه داد: پیگیر دریافت سند این موقوفه نیز هستیم که در این جلسه در مجموع ۲۹۵ هکتار و یک هزار و ۸۲ متر ار موقوفات استان اصفهان به وقف بازگشت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول