اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کوراش در حال توسعه میان کشورهای آسیایی است

دبیرکل انجمن کوراش ایران از برگزاری تور جهانی کوراش در افغانستان خبر داد و گفت: کشورهای آسیایی در حال گسترش رشته ورزشی کوراش در میان رشته‌های ورزشی خود هستند.

کوراش در حال توسعه میان کشورهای آسیایی است

کوروش خسرویار در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برگزاری تور فدراسیون جهانی کوراش در کشور افغانستان اظهار کرد: این تور جهانی از سوی فدراسیون جهانی کوراش و در راستای توسعه این ورزش تا پیش از بازی‌های آسیایی در حال برگزاری در کشورهای مختلف است.

وی با تأکید بر اشتیاق کشورهای مختلف برای فراگیری و ارتقا سطح کوراش در میان ورزشکاران خود تصریح کرد: حضور این رشته ورزشی در مسابقات مختلف ازجمله بازی‌های آسیایی، بازی‌های آسیایی داخل سالن و همچنین بازی‌های آسیایی ساحلی موجب شده تا مدال‌آوری‌های فراوانی را برای کشورها داشته باشد و علاقه‌مندی مسئولان و ورزشکاران این کشورها را برای حضور در این رشته ورزشی را افزایش دهد.

دبیرکل انجمن کوراش ایران همچنین به برگزاری دوره اخیر در کشور افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: این دوره در جهت ارتقا سطح داوران و برگزار کنندگان مسابقات قهرمانی کوراش افغانستان است که پس از برگزاری سمینار و آزمون از داوران، این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

 

خسرویار در انتها به گسترش روزافزون رشته ورزشی کوراش در آسیا اشاره کرد و گفت: این رشته ورزشی با سرعت در حال گسترش میان کشورهای مختلف آسیایی است و توانمندی‌های فراوانی را در آینده به این رشته ورزشی می‌افزاید.

گفتنی است رشته ورزشی کوراش به علت قرابت و نزدیکی با رشته ورزشی کشتی با چوخه، علاقه‌مندان فراوانی در خراسان شمالی دارد که با کشف استعدادها توانسته‌اند در تیم ملی کوراش ایران حضور یافته و به افتخارآفرینی بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول