اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در همدان/ مردم اهدای خون را ضروری بدانند

مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در همدان خبر داد و گفت: مردم اهدای خون را ضروری بدانند چون برخی بیماران به ویژه افراد مبتلا به تالاسمی همواره نیاز به خون دارند.

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در همدان/ مردم اهدای خون را ضروری بدانند

افشین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی هفت ماهه سال گذشته میانگین آمار اهدای خون در کشور کاهش یافته و این به علت بیماری کرونا طبیعی است چون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز تعطیلی برخی مراکز بر این موصوع اثر گذاشته است.

وی بیان کرد: حتی تیم‌های سیار را به دو دلیل برگزار نکردیم چون محافظت از کارمندان مهم بوده و نمی‌توانیم آنها را در یک خودرو برای گرفتن خون از افراد قرار دهیم و خطرآلودگی وجود دارد چون اگر فردی بیمار شوند مابقی را نیز درگیر خواهد کرد و دوم اینکه در تیم‌های سیار کنترل دشوار است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه کار در اداره انتقال خون با رعایت پروتکل‌ها به ویژه ضدعفونی مرتب سطوح انجام می‌شود گفت: به طور مینگین ۱۵ درصد با کاهش اهدای خون در کشور مواجه هستیم و این میزان در استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد بوده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه نیاز بیماران استان رل تامین کرده‌ایم تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ واحد ارسال خون به استان تهران، گیلان و هرمزگان داشتیم.

محمدی گفت: سعی کردیم ذخایر طوری باشد که با کمبودی مواجه نشویم اما با این وجود انتظار مجموعه انتقال خون از مردم خوب و نوعدوست استان این است که هرچند باید برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و کار صحیحی هم است اما اهدای خون را هم جزو کارهای ضروری بببیند چون برخی از بیماران از جمله بیماران تالاسمی نیاز به خون دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول