اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آینده‌پژوهی با نگاه نوآوری و علمی آینده را پژوهش می‌کند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: آینده‌پژوهی یک رشته علمی جدید بوده که با نگاه نوآوری و از روی جهت‌های جامعه با معادلات و آمار آینده را پژوهش می‌کند.

آینده‌پژوهی با نگاه نوآوری و علمی آینده را پژوهش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در نشست نخبگانی آینده‌پژوهی وحدت مسلمین و تمدن اسلامی در قرن جدید در دانشگاه پیام نور اظهار کرد: آینده‌پژوهی با آینده‌نگری و یا پیشگویی آینده تفاوت بسیار داشته زیرا آینده‌پژوهی یک رشته علمی جدید بوده که با نگاه نوآوری و از روی جهت‌های جامعه با استفاده از معادلات و آمار آینده را پژوهش می‌کند.
وی تصریح کرد: در این رشته علمی باید وضعیت جامعه جهانی کنونی، وضعیت تمدن سکولار خداستیز اسلام غرب، جامعه دینی اسلامی در حوزه جمعیت و امکانات و دیگر موضوعات مورد بررسی شده تا بتوان آینده‌پژوهی کرد.
امام جمعه گنبدکاووس گفت: با توجه به آعازی که از اسلام شاهد بودیم مطمئن هستیم بدون مقاومت جهان در دست مسلمانان خواهد شد و به زودی شاهد افول و سرکوبی دشمنان خواهیم بود.
* کمیته آینده‌پژوهی در همه دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این نشست اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت سرافرازی و عزت ایران اسلامی در آینده نیازمند عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه نکات ارائه شده در گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب مانند شعارهای هرساله ایشان در آغاز سال جدید به فراموش سپرده شده و به معنای واقعی به ان عمل نشده در صورتی که دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی باید برنامه های خود را بر این اساس تنظیم کنند.
حجت‌الاسلام نورعلی دیلم خاطرنشان کرد: یکی از اصول بیانیه گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و در اصل این تمدن جدید نبوده و در واقع برگشت به سنت پیامبر اکرم (ص) است.
وی بیان داشت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید مسوولان و کارگزاران جوامع اسلامی اعتقاد به وحدت و تقریب مذاهب داشته و از هرگونه اختلاف دوری کنند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت پیشانی حرکت جهادی و انقلابی در پیروزی‌ها بوده و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید این جبهه تقویت شود تا استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی مسلط نشود در غیر این صورت مسلمانان شکست خورده و به تمدن نوین اسلامی نخواهند رسید.
وی هدف از تشکیل این نشست را نقش‌آفرینی اندیشمندان مطرح کرد و گفت: در هفته وحدت ۵۳ برنامه شاخص با مطالعه و پژوهش در نظر گرفته شده تا برگزاری این جلسات هدفمند بوده و در این جلسات بتوانیم به راهکارهایی برسیم.
دیلم بیان داشت: به منظور آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در راستای تقریب و وحدت اسلامی کمیته آینده‌پژوهی در دانشگاه‌های سراسری استان تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول