اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وقف بیش از 2 هزار و 600 متر زمین برای نیازمندان«هلیلان»

وقف به عنوان یک احکام به روز اسلامی، زمانی داری تاثیر فزآینده است که نیازهای جدید جامعه را پوشش دهد به این منظور یک خیر ایلامی بانی امر خیر شده و زمین‌ مسکونی خود را به منظور رفع مشکلات فرهنگی و فقر زدایی در«هلیلان» وقف کرده است.

وقف بیش از 2 هزار و 600 متر زمین برای نیازمندان«هلیلان»

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: از دیرباز تاکنون تصور مردم بر این بوده که وقف، بخشیدن قسمتی از مال برای ساخت مساجد، عمران امامزادگان، برپایی عزاداری‌ها و موضوعاتی از این قبیل است.

گرچه ارزش اعتقادی نهفته در این نوع نیت‌ها بر کسی پوشیده نیست اما ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه موانع بودجه‌ای و اعتباری است و از طرفی بخش بزرگی از خلاها و کمبودها در بخش‌های مختلف با حرکت‌های کوچک مردمی رفع خواهد شد، وقف؛ این روزنه امید بخش، انبوه کارکردهای مغفول مانده خود را به ظهور می‌رساند. 

از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف می‌توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد و امروز شاهد ورود زنان و مردان به عرصه وقف در کشور هستیم. 

اگر لحظه‌ای سر از خاک برگیری و به آسمان دل ببندی، گوشه‌ی چشمی از زیبایی بی‌نظیر جمع واقفان را نشانت می‌دهند؛ آن وقت است که به آرامش برگرفته از وقف و واقفان پی خواهید برد، عجیب ارزش اعتقادی نهفته در این نوع نیات تو رو به خدایت بیشتر نزدیکتر می‌کند.  

وقف زمین به جهت رفع مشکلات فرهنگی«هلیلان»

فرحناز حسنی‌تکیه؛ بانی امر خیر اهدا 2631 متر زمین‌ مسکونی به نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان هلیلان( بنیاد علوی) جهت امور عام‌المنفعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: این زمین مربوط به همسرم بود و بعد از مرگ وی تصمیم گرفتم که آن را وقف کنم تا یک موسسه خیریه جهت رفع مشکلات فرهنگی منطقه هلیلان و فقر زدایی در آن جا ساخته شود؛ امیدوارم این موسسه هر چه زودتر احداث شود. 

وی افزود: وقف به عنوان یک احکام به روز اسلامی، زمانی داری تاثیر فزآینده است که نیازهای جدید جامعه را پوشش دهد. 

حسینی‌تکیه با بیان اینکه دندانپزشک است، تصریح کرد: مرگ حق است و همه‌ی ما در اوج ثروت و یا فقر خواهیم مرد؛ وقف از آن دست کارهایی است که از آن به عنوان صدقه جاریه یاد می‌شود و می‌تواند ناممان را تا همیشه جاودانه کند.

وقف 800 متر مربع زمین در«هلیلان»

کریم یزدان‌پناه یکی از اعضای خیر خوش نام که ۸۰۰ مترمربع از زمین‌اش را نیز با این هدف در هلیلان وقف کرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: کمک به نیازمندان و ایتام از دیرباز در بین همه ادیان مورد توجه و از صفت‌های بارز ملل مختلف بوده است؛ نوع‌دوستی، کمک به همنوعان و وقف کردن اموال در راه خیر، امری پسندیده و مطلوب بوده و این کار در فرهنگ اسلامی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: احساس آرامش کسانی که وقف می‌کنند در راه خدا با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست؛ وقف میراث جاویدان و مکتب حیات ‌بخش اسلام است که انسان‌ها را از ناامیدی دور و محرومیت‌ها را از بین می‌برد.

یزدان‌پناه ادامه داد: واقفان، مال، منال و آنچه را که از دسترنج خویش اندوخته‌اند وقف اطعام، کمک به درماندگان، بیماران، زندانیان، حتی تجهیز نوعروس بی‌بضاعت، مقروضان و ورشکستگان کرده‌اند.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول