اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

زعفران‌کار«قاینی» رکورد جهانی زد/ تولید ۴۲ کیلو «طلای سرخ» در هکتار

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قاین گفت: زعفران کار قاینی اهل روستای نوغاب قاینات در سال زراعی گذشته با تولید ۴۲ کیلوگرم زعفران در هکتار رکورد جهانی را به‌نام خود ثبت کرد.

زعفران‌کار«قاینی» رکورد جهانی زد/ تولید ۴۲ کیلو «طلای سرخ» در هکتار

سیدعبدالحسین سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، سطح زیر کشت زعفران در شهرستان قاینات را پنج هزار و ۱۳۵ هکتار اعلام و اظهار داشت: زعفران قاینات با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه و برداشت قبل از طلوع آفتاب از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زعفران تولیدی این شهرستان در بازار‌های داخلی شهرستان به فروش می‌رسد، بیان داشت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک در شهرستان قاین است و قاینات به‌عنوان پایتخت زعفران جهان شناخته شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قاین از فعالیت ۱۲ هزار و ۹۵۰ بهره‌بردار زعفران در شهرستان قاینات خبر داد و مطرح کرد: مشکل اصلی زعفران‌کاران شهرستان کاهش قیمت زعفران، کم شدن میزان آب منابع آبی موجود و شور شدن آب در برخی از منابع آبی است.

سجادی با اعلام اینکه چهار واحد فرآوری و بسته‌بندی زعفران در شهرستان فعال است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲ تن زعفران خشک از سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان قاین برداشت شود.

وی با بیان اینکه زعفران‌کار«قاینی» در تولید زعفران رکورد زد، افزود: «حمید قاسمی» اهل روستای نوغاب یکی از کشاورزان نمونه و موفق قاین است که با رعایت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت ۴۲ کیلوگرم زعفران خشک در هکتار تولید کرده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قاین اضافه کرد: متوسط برداشت زعفران در هکتار 4.5 کیلوگرم است که این زعفران‌کار قاینی ۱۰ برابر متوسط رکورد جهانی را از آن خود کرد.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول